Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 3 september 2010

Het "echte" werk

Japekoppie:
Ja, ik mag dan wel een "geholpen" kater zijn, ik weet donders goed wat er moet gebeuren, als je tenminste nog een beetje je gebiedsrechten wilt behouden. Vandaar dat ik het dus niet alleen bij paaltjes krabben en snuitwrijven hou, maar op de cruciale punten ook wat nattigheid sproei. Wel, ik weet dat ik daarmee niet zulke indringende geuren achterlaat, maar het helpt wel degenlijk en is altijd nog meer dan niks, heh? Daarom dus, ja.




Zo, deze plek is voorlopig weer even veiliggesteld. Ja, dat kleine grut kijkt weliswaar spottend toe, maar dat maakt me niet uit. Ik vermoed zelfs dat het de kift is omdat ze zelf niks kunnen presteren, en vervolgens niets anders kunnen verzinnen dan mij een beetje uit te lachen. Maar ondertussen doe ik toch mijn ding terwijl zij daartoe niet in staat zijn, heh? En mooi dat iedereen die hier straks langskomt weet dat Japekop hem voor was, en daar gaat het me tenslotte om.
Monster (rechts) kijkt toe

Ja, dat grut doet niks anders dan een beetje zooien, klooien, rondhangen en loeren, maar ik trek me niets aan van hun blikken. Nee, ik doe net of ik ze niet zie en dan houden ze gauw genoeg op met dat geloer van ze. Ondertussen heb ik veel belangrijkere dingen te doen dan op hen te letten. Wat dat dan wel is?

Mini kijkt toe.





Wel, behalve het markeren van bepaalde belangrijke, strategische punten, moet ik natuurlijk ook weten wie hier reeds voorbij kwam, en wanneer dat dan was. Daar kom ik inderdaad achter door flink te snuffelen langs mijn route. Ja, zo had ik al veel langer dan u in de gaten dat Bel de Franskat weer thuis was, want daarvoor hoef ik hem dus niet zoals u te zien, maar ik ruik hem. Jazeker ken ik zijn geur, evenals dat ik dat van elk ander weet. Ja, ook de luchtjes van de meisjes ken ik uiteraard, daarvoor hoef ik alleen maar op de krabplekken te neuzen, heh?
Bent u nu voldoende op de hoogte? Ik moet namelijk nodig verder, want mijn route is nog lang en ik heb ook nog het nodige markeerwerk te doen. Nee, dat is verder voor niemand interessant, en degenen die willen weten welke route ik heb gevolgd, kunnen dat ruiken. Ja, dat geldt uiteraard voor de andere haarfabrieken met wie ik dit territorium moet delen, en niet voor u. Nee, ik verwacht heus niet dat u met uw neus over de straat gaat en dat is ook nergens voor nodig. Tenzij u ook over wilt gaan tot markering, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee. Nee, gaat u maar plaatjes schieten mevrouw Katblad, en laat het echte werk maar aan mij over.

1 opmerking:

ina zei

Wat ben je toch altijd serieus bezig, Japekop.