Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 5 september 2010

Te grote overmacht

Siep:
Dacht ik net rustig hier een dutje te kunnen doen, scheuren er opeens allemaal indringers voorbij! Nee, het moet niet gekker worden want het is tenslotte wel mijn tuin waar ze nu met zijn allen in zitten te wroeten! Wegjagen? Heeft u gezien met hoeveel ze zijn? Nee, daar ga ik echt niet aan beginnen. Teveel van het goede - of eigenlijk slechte dus - heh? Ja, ik zal moeten wachten tot één zich afzondert, en dan kan ik proberen die weg te blazen of grommen. En zo kan ik ze één voor één uit mijn tuin jagen. Tot ze allemaal zijn opgedonderd, inderdaad. Maar zolang ze allemaal samen zijn, ga ik mijn leven er niet aan wagen. Te grote overmacht ja. Dat neemt niet weg dat ik me hier nu dus helemaal kapot zit te ergeren terwijl ik voor hetzelfde geld heerlijk had kunnen dutten. U heeft met mij te doen? Of ik daar wat aan heb! Nee, mijn dag is voorgoed verpest, en dat is uw schuld. Ze horen toch bij u? Nou dan!

1 opmerking:

Hans zei

Maar Siep, wat houd je tegen om heerlijk te dutten?, die indringers gaan met mevrouw Katblad gewoon weer naar de Katbladstraat!