Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 16 september 2010

Niet mijn grootste vriend

Wamy: Nee mevrouw Katblad, ik kom in vrede. Ja, om u te helpen namelijk. Wel, u heeft een smerig vliegbeestje binnen, hoort of ziet u 'm niet? Ah, u had 'm al in de gaten. Maar u heeft vast geen zin om 't beestje naar buiten te jagen, toch? En daarom ben ik dus gekomen; ik ga dat klusje voor u klaren inderdaad.






Kijk, nu vliegt hij helemaal bovenaan, bij uw plafond. Jammer dat u geen ouderwetse gordijnen heeft want dat zou mijn taak een stuk gemakkelijker maken.
Wat roept u nu? Ik zou niet welkom zijn? U beschikt zelf over genoeg vliegbeestjesjagers? Hoe komt het dan dat deze hier zo vrij rondzoemt en u lastig valt? U slaat mijn aanbod af? Hoezo komt er alleen maar narigheid voort uit mijn aanwezigheid hier?




Ai. Ik begin het te snappen. Nee, deze jongen die net is binnengekomen is inderdaad niet mijn grootste vriend en hij is ook niet bepaald gastvrij, heh?
Misschien toch maar tijd voor mij om te gaan dan? Jammer dat ik u niet heb kunnen helpen, ja....








Boez:
Had ik jou al niet vaker gezegd dat je moest opdonderen? Hardleers heh? Toch steeds maar binnendringen heh? Ja, je smoezen zijn goed maar nou ben ik het zat!

Wel, vervolgens werd Wamy dus door de Boez de straat op gemept. Op zich helemaal niet zo'n slechte actie want mevrouw Katblad wordt regelmatig helemaal knettergek van Wamy en het feit dat hij, ondanks alle waarschuwingen, blijft proberen de boel op stelten te zetten op de redactie.
Maar ondertussen zaten wij toen wel nog met dat vieze vliegbeestje heh? Nee, de Boez kwam niet terug. En dus moest de krant eraan te pas komen om de lastige zoemer naar buiten te jagen. Gelukkig werkte het vliegbeest mee en kon mevrouw Katblad vervolgens in alle rust haar (nog warme) soepje nuttigen. Maar dat terzijde.

2 opmerkingen:

Willemijn zei

Die Wamy is inderdaad hardleers. Ook Mini jaagt hem geregeld van haar etensbakje weg..

Mevrouw Katblad zei

En hij komt ook al bij onze buren! Het moet niet gekker worden met dat ventje!