Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 4 september 2010

Geen vriendinnen

Mini:
Nee, ik ga die oude dame van u niet begroeten. Niet dat ik bang voor haar ben, maar iets zegt me dat ik dat gewoon beter niet kan doen. Bovendien denk ik dat zij toch niet in is voor een spelletje met mij. Nee, ik hou gewoon wat afstand en wacht tot iemand langskomt aan wie ik meer heb, die beter bij me past om het maar zo te zeggen.
Ja, ik ken haar best wel; van het Poezenloket niet? Daar kom ik namelijk wel eens langs en daar zit zij dan altijd. Erg vriendelijk is ze niet nee, als ze daar zit op die stoel. In elk geval mag ik daar niet naar binnen van haar. Ja hoor, dat is prima wat mij betreft en ik snap heel goed dat ze mij uit haar huis weert. Ja, dat recht heeft ze heh? En ik zal de laatste zijn om dat te veroordelen. Dat neemt echter niet weg dat ik haar wel eens een beetje pest vanaf haar buitentafel, maar daar moet ze maar tegen kunnen, heh?

Tokkie Troy:
Mevrouw Katblad, ik heb liever dat we weer naar huis gaan. Nee, ik voel me niet zo op mijn gemak hier en bovendien is het hoog tijd om mijn positie bij het Poezenloket weer in te nemen. Nee, ik ben niet bang voor die Mini, maar ik voel me ook niet echt prettig nu zij hier ook is. Bovendien hebben we de Kruidentuin nu toch wel weer gezien, heh? En ik heb mijn hapje gras ook binnen ja, dus eigenlijk is er geen reden meer om hier nog langer rond te hangen, wel? Ik zal me beter voelen als ik weer op eigen gebied ben ja, dus zullen we maar? Alstublieft?

Geen opmerkingen: