Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 21 september 2010

Stom mens

Boez:
Vroeg donker, heh? Maar ik kan best nog wel naar buiten, vind je ook niet?
Nee?
Os is ook nog buiten, heb je dat gezien? En hij is daar helemaal alleen! Zielig heh? Daarom dacht ik dat het goed zou zijn als ik ook nog even ging. Ja, heel even maar om de Os gezelschap te houden.
Nee?
Waarom dan niet!
Ik wil zo graag!
Doe dat raam nou open!
Nee?

Ik vind het niet lief van je dat ik niet meer met Os mag spelen. Zo laat is het nou ook weer niet.
En het is ook niet koud buiten.
En anders heb ik een hele dikke vacht die me tegen de kou beschermt.
En ik zal niet ver weg gaan.
Mag ik? Nee?







Ik vind je een stom mens.
Ja, ik heb het fluitje gehoord, dus Os is nu ook binnen geroepen.
Gemiste kans, ja.
Heb nu de pest in.
Wil niks meer van jou weten.
Nee, hoef ook geen snoepies van je.
Stom mens.

1 opmerking:

Wilma zei

Wat een heerlijk verongelijkt koppie heeftie zo. Geweldig!