Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 27 september 2010

De vervangster

Cera:
Omdat mevrouw Troy even een pauze heeft genomen, neem ik haar waar bij het Poezenloket. En dat betekent dus dat ik het loket moet bewaken en iedereen die hier niks te maken heeft buiten moet houden. Het klopt dat ik inderdaad geen uitzonderingen maak. En zojuist heb ik bepaald dat Oscar hier op dit moment helemaal niks te zoeken heeft, dus.
Ja, want de Boez is buiten namelijk, en Os is daarstraks nog geweest om brokjes te snoepen uit onze bakjes. Wel, daarmee bedoel ik dat hij nu niet weer ons huis binnen hoeft, heh? Nee, honger kan hij niet hebben.... Hij komt er dus niet in, nee. En om hem dat duidelijk te maken heb ik hem al een mep gegeven en zit ik tegen hem te grommen. Nee, helemaal niet gemeen! Ik ben de plaatsvervangster van mevrouw Troy dus gedraag ik me net als zij. U heeft daar toch zeker geen bezwaar tegen? Nou dan!

2 opmerkingen:

ina zei

Je bent een waardige vervangster van mevrouw Troy, Cera. En je hebt gewoon gelijk dat Oscar niet binnen hoeft te komen als de Boez buiten is; bovendien heb je nog rekening gehouden met Oscars volle maag, geweldig!

Wilma zei

Met zo'n waardige vervangster kan mevrouw Troy zo af en toe eens van haar oude dag gaan genieten.