Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 21 september 2010

Ongelukje...

T. Troy:
Ja, het klopt dat ik net de hele boel bijelkaar heb geschreeuwd. Ze kwamen uit alle gaten en hoeken inderdaad, omdat ik een keel opzette van heb-ik-jou-daar. Nieuwsgierig waren ze allemaal, maar ik heb ze niks verteld over wat er gebeurd was.

Wel, mijn mens zei dat het een ongelukje was en dat ze het niet zo had bedoeld. En ook dat het een beetje mijn eigen schuld was omdat ik zo vlak achter haar zat. In de keuken, ja. En daar ben ik nou zo kwaad over. Mijn eigen schuld? Ze had beter moeten uitkijken!
Ze had dus gehaktballetjes staan draaien, voor in de soep. En stond daar al een hele tijd. Dus ik dacht: misschien krijg ik ook wel een fliebertje gehakt. Dat is toch niet zo'n gekke gedachte, wel? Juist, daarom zat ik dus vlak achter haar en dat had ze kunnen weten.
En toen gebeurde het dus. Ja, ze deed plots een stap achteruit. Met zo'n grote laars van haar bovenop mijn staart, heh? Nou, daar kunt u zich vast wel wat bij voorstellen, niet? Helse pijn inderdaad. En daarom heb ik dus vreselijk staat krijsen en daarom kwamen ze allemaal kijken. Is het zo duidelijk?
Nee, voorlopig blijf ik even buiten. Diep beledigd ja. Verder heb ik niks meer te zeggen, nee.

2 opmerkingen:

katja zei

En, hoe is het inmiddels met uw staart, mevrouw Troy ?

Mevrouw Katblad zei

Staart gaat goed.
Zieltje is nog wel gekwetst...