Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 13 september 2010

Bekaf...

De Boez:
Hoezo neem ik de hele bank in beslag? U kunt er best nog bij als u een beetje moeite doet. Nee, opschuiven doe ik niet want ik heb deze ruimte nodig. Om uit te rusten inderdaad. Wel, ik heb het hele weekend hard gewerkt en ben behoorlijk moe nu. Wat ik heb gedaan?
Wamy bestreden bijvoorbeeld. Lastig ventje inderdaad. Op bezoek geweest bij Bohr, diverse dakinspecties gedaan, Nagelkruiddingetjes verzameld in de Kruidentuin, rondje Parallelstraat gelopen, op het Zooiplein geweest, kleefdraden (spinnewebben - red.) tussen de planten vandaan gehaald, Japekop gepest, blaadjes verzameld en meegenomen naar de redactie, en uiteraad met de Oskyman gespeeld heh? Jah......
Dus nu ben ik bekaf en daarom heb ik de bank uitgekozen voor een dutje. Ja, omdat ik daar lekker languit kan liggen inderdaad. U zat toch aan de tafel? U zat daar toch goed? Oh, u wilt naar het lichtkastje kijken? Dan heeft u pech. Nee, ik ga hier namelijk niet weg. Ook niet als u het nog vriendelijker vraagt, nee. Maar wilt u me wel even waarschuwen wanneer u naar boven gaat? Ja, dan kom ik namelijk gezellig bij u onder het dekbed. Of komt u dat ook al niet uit?

2 opmerkingen:

Hans zei

Een typisch geval van slapen als kunstvorm. Deze verdient een prijs!

katja zei

Nou Boez, jij zou zéker niet in mijn nieuwe mandje passen (zie http://leidschkatblad2.blogspot.com/2010/09/hoezo-te-klein.html )