Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 9 september 2010

Afblijven!

Panda:
Wat ik hier doe? Wel, ten eerste kan ik heel goed vanuit deze schuilplek de Hoftuin in de gaten houden. Ja, voor het geval er indringers komen dus, want dan zie ik hen eerder dan zij mij, en dat is gunstiger voor mijn uitzettingsacties, heh? Jawel, ik ben nog steeds van mening dat de tuin bewaard moet blijven voor ons, de huidige bewoners dus, en dat er niet alsmaar vreemdelingen moeten komen zooien en klooien. Maar u wist dit allemaal toch al, niet?


En ten tweede bewaak ik deze boom, inderdaad. Wellicht heeft u gezien dat hij volhangt? Juist, en nu is het de bedoeling dat dat zo blijft. Want ik heb u heus wel al een paar keer zien kijken, en vandaag of morgen strekt u uw arm uit om te stelen, daar ben ik zeker van. Nee, zelf ga ik er niet van eten want het is mijn soort voedsel niet, maar deze vruchten zijn eigendom van de bewoners van de Hoftuin en u dient er vanaf te blijven.
Fijn dat u mij begrijpt.










Ja, er zitten inderdaad een paar vreemde exemplaren tussen. Nee, die zou ik echt niet eten als ik u was, want dan wordt u vast en zeker ziek. Omdat je maar nooit weet, ja.
Dus u bent gewaarschuwd, heh? Ja, als we elkaar maar goed blijven begrijpen, is er verder niets aan de hand. En neemt u gerust nog maar een foto hoor, als u er dus maar wel van afblijft, ja.
En wilt u ook mijn schuilplaats aan niemand verraden? In dat geval mag u nu weer gaan ja, dat zou mij persoonlijk heel goed uitkomen. Dag mevrouw Katblad!

3 opmerkingen:

Hans zei

Aan een boom zo vol geladen mist men een twee peertjes niet! Zijn het hand- of stoofperen?
In het geval van stoofperen wil ik er wel wat!

Mevrouw Katblad zei

Geen idee Hans! Niemand in het Hof weet het. Kom eens kijken, zou ik zeggen!

Wilma zei

Er hangen in ieder geval een aantal zeer kunstzinnige peren tussen.