Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 27 september 2010

Opvolger SvdB?

Wamy:
Ja, ik zat verstopt onder uw plantentafeltje maar heb geen kwaad in de zin. Nee, ik zat alleen maar uit te rusten want ik was een beetje moe en zag niet zo gauw een ander plekje.
Hoezo gelooft u mij niet?








U zegt dat ik voor onrust zorg? Dat ik een onvermoeibare relschopper ben?
Ja, gisteren zat ik inderdaad aan de stoel van mevrouw Troy te krabben. Heeft u gezien dat de hele zijkant erbij hangt? Nee, heb ik niet gedaan want het zat al los. Tenminste, het zat al een beetje los en toen dacht ik dat het beter was het er maar helemaal af te halen omdat dat netter staat. Nee, dat is me tot nu toe nog niet gelukt, maar ik blijf mijn best doen. Jammer inderdaad dat ik er geen rekening mee hield dat mevrouw Troy daar lag en er geen aandacht aan schonk dat zij van streek raakte door mijn gedrag. Ja, ik vond het eigenlijk wel leuk dat ze over de rooien ging, dat moet ik eerlijk toegeven.
U vindt dus dat ik maar moet vertrekken? Ik zou uw ventjes net nog hebben gepest? Hebt u daar bewijzen van?


(Japekop linksboven, daaronder - liggend - de Boez, rechts Wamy)

Wel, dan ga ik maar weer eens. Omdat iedereen tegen me is inderdaad. Niet dat ik me daar veel van aantrek, maar dat terzijde.

En inderdaad, hij ging dan wel, maar binnen het kwartier was Wamy weer terug. Waarschijnlijk vindt hij het erg gezellig bij de redactie, maar zijn pesterijtjes (mevrouw Troy meppen, Japekop storen, de Boez en Cera achterna zitten) hangen ons af en toe toch wel een beetje de keel uit. Wij vragen ons af of Wamy wellicht heeft vernomen dat Bel de Franskat gaat verhuizen, en dat hij nu oefent voor de a.s. vacature van SvdB (Schrik van de Buurt). Alleen heeft Wamy niet de beschikking over een afschrikwekkende sirene en wij hebben hem ook nog niet vervaarlijk horen grommen. Maar wat niet is kan nog komen, heh? Uiteraard zullen wij u op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen in deze uiterst belangrijke zaak.

3 opmerkingen:

ina zei

Ik vind Wamy nog steeds tamelijk afwachtend kijken, maar dat is schijn, heb ik begrepen. Misschien is dat gewoon een handigheidje van hem, om mensen om de tuin te leiden.

katja zei

Ja, dat is schijn volgens mij. Vergelijk maar eens : http://hetleidschkatblad.blogspot.com/2010/06/meten-met-twee-maten.html

Wilma zei

En toch vind ik Wamy wel een lief koppie hebben.