Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 27 september 2010

Chantage

Boez:
Waarom is het loket dicht? Nee, ik wil niet door het kattenluik, ik wil hier naar binnen! Mag niet? Te koud? Heb ik geen last van hoor! Oh, u wel dus...
U gaat niet het loket opendoen? Ook niet voor mij?
En als ik dan buiten blijf en verhonger? Mijn eigen stomme schuld, zegt u?
Wel, u maakt mij erg ongelukkig met uw uitspraken. Ja, ik dacht dat u van mij hield - ondanks al mijn kleine gebrekjes - maar nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Hoezo: dat zijn jouw woorden?
Nee mevrouw Katblad, ik ben erg teleurgesteld in u en weet niet of en hoe u dit ooit nog kan goedmaken. Misschien, als u het loket nu even opendoet, kunnen we daar over praten. Het blijft dus nee?

2 opmerkingen:

ina zei

Erg moeilijk om daar nee tegen te blijven zeggen.

Wilma zei

Ahh gossie! Maar dat is toch ook wel moeilijk te begrijpen hoor als opeens het loket dicht is. Maanden lang stond het gewoon open en nu ineens niet meer. Dat valt toch ook niet te snappen!
En, is het gelukt om die smekende blik te weerstaan?