Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 18 september 2010

Slechte arbeidsvoorwaarden.....

T.Troy:
Waarom ik nu hier lig? En niet bij het Poezenloket? Wel, u heeft toch geen dropjes in uw ogen, wel? U mag dan wel verkouden zijn maar u kunt toch dondersgoed zien dat mijn stoel bij het loket op instorten staat! Jawel, de gaten vallen erin. Dat was nog niet zo'n probleem toen u er nog van die leuke, zachte kussentjes op deponeerde, maar nu dat niet meer het geval is (ja ja, die regen heh?), kan ik daar niet meer goed mijn werk doen. Nee, tocht van onderen af, en gezien mijn hoge leeftijd wil ik niet het risico lopen een blaasontsteking op te doen. Of erger.
Dus ik weiger nog langer het Poezenloket te bewaken op een natte, tochtige stoel met gaten in de zitting.

Dit bankje is trouwens ook niet meer wat het was. Staat ook op instorten inderdaad. Maar in elk geval kan ik vanaf deze plek nog enigszins de Poort van de Hoftuin in de gaten houden en hoef ik niet bang te zijn dat ik van onderen word aangevallen. Ach, u heeft het nog niet opgemerkt? Watvoor werkgever bent u eigenlijk, heh? Heeft u dan nog niet gezien dat die Wamy mij constant lastigvalt bij het Poezenloket? Jazeker, dat mormel kruipt steeds stiekem onder mijn stoel en haalt dan uit. Dwars door de slijtagegaten heen inderdaad.
Wel, ik heb dus besloten om de bewaking van het Poezenloket te staken. Onbegonnen werk inderdaad, want slechte arbeidsvoorwaarden. Ja, ongezond (tochtgevaar) en gevaarlijk (onvoldoende bescherming). Vandaar dus dat ik nu hier lig en aan u de taak om daar iets aan te doen.
Een nieuwe stoel zou geen slecht idee zijn inderdaad. En dan liefst één die waterdicht is zodat ik er in geval van neerslag even onder kan schuilen. Desnoods uit de kringloopwinkel, u ziet maar. In elk geval neem ik geen genoegen meer met dat half weggerotte stuk afgedankte meubilair. Ja, ik mag dan wel oud zijn, ik ben bij lange na nog niet dement of afgeschreven. Begrijpen wij elkaar goed? Mooi. U weet dus wat u te doen staat.

Geen opmerkingen: