Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 8 september 2010

Lang genoeg buiten

Bohr:
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om naar buiten te gaan, maar nu u toch de deur uit gaat twijfel ik een beetje. Ja, want een frisse neus is natuurlijk nooit weg en ik heb af en toe ook best wel de behoefte om een rondje in mijn tuin te snuffelen. Er is alleen één groot probleem....












En vanwege dat probleem zoek ik alvast maar een plekje om me te verschuilen, inderdaad.
Wel, het gaat om Mio. Als Mio ook buiten is, komt hij me pesten en ik heb nog steeds geen manier gevonden om me te verdedigen. Nee, hij maakt me doodsbang met die grote kop en grote klauwen van hem, en tegen die blik van hem kan ik dus ook niet op.
Heeft u hem wel eens gezien, Mio? Dus dan weet u hoe groot hij is en hoe sterk? Dan kunt u zich zeker ook wel mijn angst voorstellen, niet?
Nee, ik blijf niet lang buiten, want volgens mij zit hij hier ergens. Omdat hij altijd wel ergens zit als ik buiten ben, ja. En als hij niet ergens zit, dan komt hij er zeker aan. Vandaar dus dat ik meestal direct een plek zoek om te schuilen. Zullen we dan nu maar weer teruglopen naar mijn huis? Nee, ik ben alweer lang genoeg buiten geweest.

2 opmerkingen:

ina zei

Ik begrijp je best hoor, Bohr. Mio heeft inderdaad een grote kop en behoorlijke klauwen. Misschien moet je eens met Bonya praten, die is absoluut niet bang voor hem. Zij timmert hem gewoon midden op zijn gezicht als hij te dicht in haar buurt komt. Maar dat was wel op Bon's eigen terrein, dat scheelt vast.

Dennis zei

Dat eigen terrein zal echt wel schelen, want toen Bonya in Mio zijn huis was ging het er heel anders aan toe. :-)