Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 1 september 2010

Hebt u even tijd?

Oscar:
Hee mevrouw Katblad! Wat fijn dat u er weer bent! Hebt u tijd om mij te aaien? Ja, want dat heb ik dus wel gemist heh?
Graag eerst even op mijn rug, dan mijn kop ook ja. Nu nog even de zijflanken en wat klopjes boven mijn staart. Fijn, u bent  nog niet vergeten hoe ik het het liefste heb, huh? Gezellig hoor! Ja, ook fijn dat het kattenluik weer open is en dat ik u dus weer kan bezoeken. Ja, de Boez heb ik al buiten gezien; ik kwam speciaal voor u even naar binnen.



En om te zien of hier alles nog bij het oude is natuurlijk. Stoel nog op zijn plek, speeltjes zijn er ook nog. Nu nog de keuken inspecteren en de voerbakjes uiteraard ook, heh? Nee, die zal ik echt niet overslaan, daar kunt u op rekenen.








Ja, nu moet ik weer gaan. De Boez zit namelijk buiten op me te wachten en ik mag hem niet teleurstellen, heh?
Maar ik kom straks weer terug hoor! Om te kijken of u er nog bent en misschien ook wel voor een brokje of iets dergelijks. En als u dan wellicht nog even tijd heeft voor een aai? U denkt van wel?
Tot later mevrouw Katblad, en welkom thuis heh?

2 opmerkingen:

Snuitje en Faffie zei

Hé Os, heb je misschien gezien wat mevrouw Katblad doet met dat rare apparaat midden in de kamer ? Want bij ons staat ook zo'n apparaat maar ons mens doet er nooit wat mee...

Mevrouw Katblad zei

Os controleert alleen maar de voerbakjes en speeltjes. De rest interesseert hem niet zo!