Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 13 oktober 2011

Wat moet ik nou?

Boez:
Gezellig heh, jij en ik samen? Ja, jij leuk tekenen met je potloodjes en ik hou ze voor je vast, heh?
Dat ze niet van de tafel rollen inderdaad.










Doe je nog meer potloodjes of alleen deze? Ja, want ik kan best meer potloodjes tegenhouden voor jou, hoor! Zal ik heel voorzichtig mee doen en niet van de tafel gooien, heh? Nee, want dat vind jij niet leuk en het is net zo gezellig, toch? Jah.....
Zal ik nu....., nee? Ik moet rustig blijven zitten? Krijg ik dan zo een aai van je en daarna nog een snoepie? Ah, je wilt nu eerst even rustig tekenen dus. Nee, ik zal je verder dan maar niet meer storen, heh? Ja, Boez is brave jongen, heh?
Jah.....



Wat was dat?
Ja, ik hoorde duidelijk iets en het was in de keuken. We waren toch alleen hier, jij en ik?

Er zit iemand bij de voerbakjes! Een vreemde inderdaad, want de ouwe taart (mevr. Troy - red.) ligt boven op het logeerbed en Cera en Japekoppie op het grote bed, daar heb ik ze net nog gezien!






Het is Oscar, zeg je?
Mijn vriendje en buurjongen de Os?
Mag hij hier zomaar binnen blijven dan? Gaat hij zelfs mee-eten? Ook 's avonds? En slapen?
Je wilt weten wat ik daarvan vind?
Wel, ik vind het gek, en verder weet ik het nog niet!
Op wie moet ik nu 's ochtends vroeg wachten als ik niet op de Os hoef te wachten omdat hij hier dan al is? En hoe kan ik nu nog verrast en blij zijn hem te zien als hij constant om me heen is? Besef je wel dat je mijn leven op zijn kop zet? Dat je me een hoop lol en blijheid ontneemt op deze manier? Heb je sowieso wel aan mij gedacht? Nee heh? Je hebt mijn vriendje van me afgepakt, snap je wat ik bedoel?
Nee, ik blijf niet langer braaf bij je zitten, ik ga het dak op. Om na te denken inderdaad. De boel op een rijtje zetten inderdaad. Nee, ik vind je niet meer lief, ik vind je stom. Ajuus.

1 opmerking:

katja zei

Boez is ook een beetje de klutz, eh ik bedoel de kluts kwijt...