Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 3 oktober 2011

Niet de bedoeling...

In de Kruidentuin konden wij zo op het eerste oog geen haarfabrieken ontdekken, terwijl het toch prachtig weer was! Maar het kon natuurlijk zo zijn dat die warmte juist een reden was om niet lekker in de zon te gaan zitten. Nee, want de schatteboutjes hadden natuurlijk zulk lekker weer niet meer verwacht en waren vorige maand al begonnen met het "werken" aan hun nieuwe, dikke bontjas, heh? Wilden wij dus haarfabrieken vinden dan moesten wij kijken op schaduwrijke plekjes....
En jawel, daar zat er één! Ziet u haar ook? Nee zeker?

Siep:
Deze plek heeft twee voordelen. Ze zien je niet zo gauw en je zit in de schaduw. Inderdaad erg jammer dat u mij wel zag want dat was dus niet de bedoeling.
Jawel, ik had u natuurlijk wel al een tijdje in de smiezen en zag u best zoeken in het struikgewas en onder de stoelen, maar dacht dat als ik me maar stil zou houden, u weer onverrichter zaken mijn tuin zou verlaten.
Ik had het dus mis inderdaad.



Uw aanwezigheid hier is nog tot daar aan toe, maar ik zou u willen verzoeken uw reporters niet in te lichten over mijn schuilplaats. Ja, ik zie ze daar best wel scharrelen tussen de bossages maar gelukkig hebben ze mij nog niet opgemerkt en dat zou ik graag zo houden.
U heeft begrip voor mijn situatie en mijn verzoek? U gaat dat dus honoreren?
Fijn zaken met u gedaan te hebben mevrouw Katblad, en dan verzoek ik u nu mijn  tuin weer te verlaten, met medeneming van uw reporters uiteraard.
U kunt hen niks bevelen? Wel, dan moet u wat beter uw best doen en een list bedenken. Ja, ik vertrouw op uw inventiviteit mevrouw K., en dat kunt u nu gaan.
Alstublieft inderdaad.

3 opmerkingen:

Hans zei

Je bent heel mooi Siep, maar een beetje aan de dikke kant!

Mevrouw Katblad zei

Meneer Hans, u ziet dat verkeerd. Ook Siep is al druk bezig geweest met het maken van een wintervacht en speklaagje, net als u.

Hans zei

Ik een wintervacht!!!??? O.k. dat speklaagje is waar.