Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 21 oktober 2011

Net rook ik het nog!

Oscar:

Ik rook net iets wat de moeite waard van verder snuffelen is, het in kaart brengen ervan dus, maar nu ben ik het effe kwijt. Die speciale geur, inderdaad. Het kwam wel hier vandaan, dat weet ik zeker, alleen kan ik het nu dus niet meer vinden....








Misschien zat het wel daarboven? Nee, ook hier ruik ik niks. Of niks meer, heh?
Ja ik weet zeker dat het hier ergens vandaan kwam, anders zou ik hier niet zitten snuiven, wel?
U kunt mij zeker niet helpen met zoeken? Ah, onbekwame neus dus. Nee, in dat geval moet ik het gewoon alleen doen.






Nee, hier is het ook niet.
Niet die speciale lucht, nee. Wel, als ik het niet had geroken, zou ik toch denken dat er gewoon niks is wat ruikt. Maar feit is dus dat ik het net wel rook, en nu moet ik het vinden ook.








Nou ruik ik het geloof ik weer!
Ik wist wel dat ik het me niet verbeeldde! Alleen zie ik het niet en kan het dus ook niet traceren. Het komt geloof ik toch ergens van boven. Jawel, er ging echt weer een vleug van die geur langs mijn neus! En u ruikt het nog steeds niet? Ach, nu ben ik het geloof ik weer kwijt....


































Oscar bleef nog een hele tijd doorsnuffelen rond de tafel van Zwarte Gijs, en dan voornamelijk met zijn neus omhoog in de lucht gestoken. Wij weten niet of hij tenslotte nog gevonden heeft wat hij rook, zeg maar. En we hebben het er verder ook niet meer over gehad....

2 opmerkingen:

Hans zei

Zo Ossie,zoals het klokje thuis ruikt, ruikt het bij Mevrouw Katblad ook.
Ja ja, dat wist je niet hè!? Ik begrijp dat je door de eerste sollicitatie4 ronde heen bent!

Inge zei

Die onderste foto van het snuivende kereltje is zo mooi!!