Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 13 februari 2011

Wat dacht je ervan?

(Gisteren) - Cera:
Hij ligt op en tussen mijn dekentje, en hij woont hier niet eens! Helemaal kletsnat kwam hij daarstraks binnen, heeft eerst zijn vacht gedroogd aan de spijkerbroek van ons mens en daarna dook hij gelijk op mijn dekentje. En weet u wat nog het meest vervelende is? Het is bijna etenstijd voor ons, dan moet hij dus buiten de deur worden gezet (alhoewel, hij gaat meestal uit zichzelf als ons mens roept: "Ozzy huisje toe!"), maar als hij erg diep in slaap is wordt het nog een hele toestand want dan wil hij zogenaamd niet wakker worden... En ons mens? Die zegt dan dat we hem nog maar tien minuutjes moeten laten liggen omdat hij blijkbaar zo vreselijk moe is! Ja, dan moeten wij dus mooi op ons diner wachten! En hij woont hier niet dus, heh?  Ik ben het met deze gang van zaken dus helemaal niet eens en Japekop (nog net met zijn achterwerk op de foto - red.) dus ook niet.

Japekoppie:
Wat Cera zegt klopt helemaal en ik ben dan ook erg verontwaardigd over wat er hier nu weer gebeurt. Hij (de Os - red.) slijmt de hele boel bijelkaar om zodoende te bereiken dat ons mens wat hem betreft een oogje dichtknijpt. En dat gaat dan ten koste van de structuur en punctualiteit in dit huis terwijl ze weet dat ik daar zo'n behoefte aan heb en het dus verafschuw wat hier plaatsvindt. Nee, het is nog niet donker, dat klopt, en eerlijk gezegd hebben we nog wel even voor het etenstijd is, maar Os' aanwezigheid op dit moment is voor mij erg onrustig en komt mijn gezondheid niet ten goede.
Wat ik verwacht van je?
Wel, dat je nu maatregelen neemt en zodoende rekening houdt met mij, en dat je mijn wensen vervult en tot actie over gaat. Dan heb ik, als ik het goed inschat, nog een kwartier om te kalmeren en mijn opkomende misselijkheid te bestrijden, en kan aldus straks op mijn gemak mijn bakje leegeten zonder de hik te krijgen of braakneigingen. Wat dacht je ervan, mevrouw Katblad?

Geen opmerkingen: