Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 2 februari 2011

Rekening houden met...

Japekoppie:
Ah, daar zitten die twee broers van de Partij "Hof is Vol". De één zit buiten, de andere binnen, maar die buiten zit is het meest gestoord. Nee, ik heb geen zin in gedonder dus ik ga zeker hun kant niet op, maar ik ga zeker ook deze tuin niet uit want ik ben hier niet voor niets gekomen, heh? Nee, de reden van mijn komst ben ik even kwijt maar ik weet zeker dat die goed is en het waarom ook alweer schiet me zo vast wel te binnen.



Ja, die Panda is de meest lastige op het ogenblik. Dat is die ene die buiten zit dus, heh? Erg fanatiek met het uitzetten van vreemdelingen, en dat nog met veel geweld ook. Nu ben ik uiteraard geen vreemdeling voor hem want ik ben zo ongeveer de buurman. Overbuur inderdaad, en we zien elkaar regelmatig. Ja, ze weten allebei donders goed waar ik woon en dat ik helemaal geen kwaad in de zin heb. Want dat beetje sproeien dat ik hier af en toe doe, is nauwelijks de moeite van het vermelden waard en ik doe het heus niet vlak voor hun deur of raam. Nee, als dat hun bezwaar is - dat beetje sproeien van mij - dan zijn ze echt niet goed bij hun kop en in elk geval flink overspannen, zeg maar.





Wel, ik geloof dat die Panda nu de Boez in de smiezen heeft gekregen, dus is hij afgeleid en let hij niet meer zo op mij. Dan maak ik maar gebruik van de gelegenheid door snel even een sproeirondje te gaan lopen, al is het alleen maar om te laten weten dat ik hier best mag zijn en dat ik niet van plan ben om weg te blijven vanwege die idiote Partij van hun. Of dat pschten nu de reden was van mijn komst? Dat zou zomaar kunnen maar ik weet het echt niet meer zeker. Ja, het kan ook zijn dat ik gewoon achter u aanliep omdat ik dacht dat u een speciale reden had deze tuin te bezoeken en dat ik daar nieuwsgierig naar was. Maar als u nu even niet meer zo aan mijn kop zeurt en de Boez gaat vragen wat hij daar doet in plaats van mij lastigvallen? Bedankt voor uw begrip, mevrouw Katblad, en uw rekening houden met......

Geen opmerkingen: