Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 6 mei 2011

Vieze kledder

Japekoppie:
Eiersalade zei ze. Ziet er lekker uit en het zou zomaar kunnen dat het ook lekker is. Beetje lastig eten ja, soort vieze kledder en dat is dan weer jammer. Kleeft inderdaad erg aan de poten, en stel dat ik het niet lust, krijg ik er toch wat van binnen want dan moet ik poten gaan wassen. Ik had dan ook liever een fliebertje kaas gehad, maar ze zegt dat ze niks anders heeft dan dit. Armoe inderdaad, en eigenlijk geloof ik er niks van. Dat ze geen kaas in huis heeft dus. Of een stukkie worst ofzo. Maar goed, ik kan nog steeds de koelkast niet open krijgen dus ik ben geheel en al afhankelijk van haar goedertierenheid, heh? Get, wat een kledder. Ben benieuwd hoe het smaakt.

Wel, Japekoppie vond tenslotte dat het niet smaakte. Hadden wij trouwens ook niet anders verwacht. En mevrouw Katblad was zo lief om toch nog een fliebertje kaas voor hem te halen. Ook uit eigen voordeel natuurlijk, want anders zou ze de rest van de dag opgescheept zitten met een chagrijnige Verkenner A. Japekop vond de kaas overigens erg lekker, maar ook dat hadden wij niet anders verwacht....

3 opmerkingen:

Hans zei

Goh, Japekoppie! Die van mij zijn dol op eiersalade. Echt waar! Ze vechten er om wie het wekelijkse bakje mag uitlikken.

katja zei

Haha, mooie foto zo met dat tongetje uit z'n bek. Wat is Japekop toch een ongelofelijke kieskeur ! En dan toch elke maaltijd zeuren om fliebertjes.

ina zei

Wat kijkt hij smerig, zeg.