Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 23 juli 2012

Van je vrienden moet je het maar hebben

Oscar:
Eindelijk had ik er weer eens één in de smiezen. Hij was wit en ik had hem al een tijdje heel uitdagend zien rondfladderen.
Laatst nog had ik zo'n klein blauwtje gemist, en vlak daarna ook nog zo ééntje met zwart en oranje. Ze waren me allebei te snel af en dat heeft me best een tijdje dwars gezeten.
Maar deze was op de straat gaan zitten. Misschien was ie niet zo lekker of lag daar iets interessants, ik weet het niet. Maar in elk geval zat-ie daar en ik zat niet ver meer van hem af. Een prachtkans dus en ik was helemaal klaar voor de sprong, en in al mijn spieren (en dat zijn er nogal wat) had ik de juiste spanning opgebouwd. Het kon nu echt niet meer mis gaan. Tenminste, dat dacht ik. Want raadt eens?

Komt die achterlijke zool met een rotvaart aanrennen. Ja, rennen als een blafbeest, terwijl hij kon zien dat ik in de houding lag en op het punt stond iets te gaan vangen.
Wel, de vlinder natuurlijk opgeschrikt en weggevlogen. Al mijn moeite voor niks dus, en weer een stukje frustratie wat ik ook maar weer moet zien te verwerken.
Inderdaad, van je vrienden moet je het maar hebben.

2 opmerkingen:

Carla zei

The Prikkebeen of Ozz.

Annemieke zei

Hulde voor Boez de vlinderredder!