Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 29 juli 2012

Gelijkenissen of niet

Charli:
Ze zeggen dat ik op mijn moeder (mevrouw T. Troy - red.), maar daar ben ik het zelf niet mee eens.
Ten eerst heb ik niet zoals mijn moeder strepen maar ben ik daarentegen prachtig gemarmerd, zit de witte vlek op mijn snuit aan de andere kant en ik loens af en toe, maar dat kan ik niet helpen. Verder ben ik niet zo'n zenuwpees als mijn ma en qua formaat toch wel een paar maatjes meer, maar dat kan wel komen omdat ik een (weliswaar geholpen) kater ben en minder aan lichaamsbeweging doe. Nee, mij zie je niet meer de boom ingaan of sprintjes trekken; ik kijk wel linker uit. Maar goed, het menselijk oog is blijkbaar niet zo scherp, want als ik een keer met mijn snufferd voor het Poezenloket zit en mevrouw K. heeft haar bril niet op, roept ze wel eens iets als "Ha, ouwe taart!". Nee, dat trek ik me niet aan want dan bedoelt ze natuurlijk mijn moeder, maar ik denk dan wel: Kijk eens in de spiegel naar je eige. En verder maak ik regelmatig dankbaar gebruik van haar bijziendheid door zonder dat ze het in de gaten heeft naar de keuken te sluipen. Nee, daar doe ik heus niks wat het daglicht niet kan verdragen, vraag maar na.

U heeft het nagevraagd? En ik ga niet helemaal vrijuit? Wel, ik wil daarover niet met u in discussie.
Dan de vermeende gelijkenis met mijn broer Japekop. Ja, we hebben inderdaad hetzelfde karakter, maar daar houdt naar mijn mening al die gelijkenis mee op. U raadt mij aan zelf eens in de spiegel te kijken? Ga ik niet aan beginnen. Kijkt u nu eerst maar eens achter u, dan ziet u wat ik bedoel.





Nou? Zullen we het hier dan maar bij laten? Deze foto zegt genoeg, heh? Daarom.


5 opmerkingen:

katja zei

Ja, Charli, wat betreft die vermeende gelijkenis met je broer vind ik dat je gelijk hebt! Japekop heeft een veel onschuldigere, ontwapenende uitstraling. Dat komt o.a. door dat witte snuitje en dat roze bekkie.(waarbij het nogal nauw luistert dat alleen de wangetjes en de neus wit zijn en niet de halve kop)..dat hebben meer katers die ik ken (Wamy, Myo, Jip uit de bijlage).
Maar ook die blik van Japekop is heel anders...

Wat betreft zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, weet jij soms meer over die 'sporen van een indringer' uit het bericht van afgelopen vrijdag?

Annemieke zei

Je lijkt meer op je moeder dan op je broer inderdaad, maar ik heb altijd begrepen dat broer in kwestie veel op zijn vader lijkt, dus dat is dan weer logisch.

Ma Tok zei

Ik bedoelde met mijn opmerking bij het vorige verhaal alleen maar dat Japekop en mevrouw Troy even ..eh.. sjacherijnig.. keken, niet dat ze verder op elkaar leken.
En Japekop heet niet voor niks Japekopie, dat was toch omdat hij een kopie van zijn vader Japie was?

tante sjaan zei

Ik vind wel dat ze alledrie op elkaar lijken. Maar vooral die twee broers.

oma Teske zei

Maar zijn die twee broers dan niet toevallig tweeling ?