Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 1 juni 2011

Tele2 en KPN

Gisterenmiddag hebben wij eindelijk maar eens Tele-2 gebeld omdat onze internetverbinding (zacht uitgedrukt) erg onstabiel was en onze vaste telefoon een echo had. Mevrouw Katblad kwam er zelf niet meer uit en werd zo langzamerhand knettergek, vandaar.
Wel, er werd geduldig naar ons geluisterd.
De mededelingen die onze laptop ons alsmaar in het gezicht smeet, waren:
- Netwerkkabel niet op de juiste manier aangesloten of mogelijk beschadigd (????)
- DNS-server reageert niet
- DNS lookup mislukt
- Socketfout 11004
Wel, daar wisten wij dus geen raad mee, maar Tele2 beloofde direct een monteur te sturen (van KPN). En jawel, die kwam vanochtend vroeg en ging gelijk aan de slag.
Hiernaast de situatie van onze meterkast voordat de monteur aan de slag ging. In het midden ziet u een zgn. "splitter", en deze werd verwijderd. Toen werden er nog wat draden afgeknipt en omgeleid. De monteur heeft uitgelegd wat hij allemaal had gedaan, en sprak eveneens Wamy vermanend toe, want deze sloop alsmaar achter hem langs de redactie binnen om brokkies te jatten. Maar de man vond hem ook wel erg leuk, deze kleine boef Wams, en vertelde dat hij ook een kat had, een lapje. Net zo oud als de Boez en (zo mogelijk) nog stouter. Wel, de liefde voor haarfabrieken schept een band, dus deed de monteur voor ons extra zijn best en veranderde ook nog iets aan onze telefoonaansluiting (eveneens iets met draadjes) waardoor wij weer duidelijk zijn verstaan (zonder vertraging) voor de evt. beller.

De echte kenner ziet natuurlijk direct het verschil tussen foto 1 en foto 2, heh?

In elk geval doet het spul het weer, en wij hopen dat dat zo blijft! Geen halve foto's meer dus, en weer een snellere verbinding die niet op elk moment zomaar weer verbroken wordt.
En een pluim voor de snelle service en samenwerking tussen Tele2 en KPN, waardoor wij weer verder kunnen met ons Katblad!

2 opmerkingen:

ina zei

3 hoeraatjes voor de monteur!

Annemieke zei

Fijn dat alles het weer doet! Hulde voor de monteur!

Ik heb inmiddels/eindelijk Windows 7 ipv XP. Hopelijk helpt dat ook met het reageren (ging nog steeds niet altijd goed).