Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 18 juni 2011

Beste model ooit....

Oscar:
Als ze het over het modellenwerk bij het Katblad hebben, wordt er altijd gesproken over die slanke, jonge meiden, terwijl het beste model ooit als zodanig wordt genegeerd. Ja, het is een hij, en hij komt zo ongeveer het meest in beeld, gaat immer mee op pad met mevrouw Katblad, kan goed tegen een bui en/of storm en heeft een vacht die het altijd goed doet, tegen welke achtergrond dan ook, nat of droog.
En nu mag u raden wie ik bedoel.



Moi inderdaad, de fraaiste kater uit de buurt, de bevalligste, de lenigste en zo kan ik nog wel even op mijn eigen bescheiden wijze doorgaan. Alleen ben ik dus niet de allerslankste, en daarom denken ze niet aan mij als ze het over modellenwerk hebben.

Wel, met mij kunt u dus wel alle kanten op, al ben ik dan geen gratenpakhuis. Ik rol op uw verzoek van mijn linker- naar mijn rechterzijde, draai met mijn kop van noord naar zuid, klim overal op en doe dat allemaal graag voor het oog van u en uw camera.
Heeft u nog even?


Kijkt u maar eens goed naar mij en mijn vermogen te po(e)seren als het perfecte model, heh? En daarbij hou ik ook nog rekening met uw zere knie door me voor u op ooghoogte te wentelen en keren; was u dat al opgevallen? Wel, dan werd het hoog tijd. Hoe vindt u deze positie?
Ja, ik probeer de spanning erin te houden door snel en soepel te veranderen van de ene naar de andere boeiende houding, en u hoeft alleen nog maar op het knopje te drukken, toch?



Wel? Zegt u eens eerlijk: is dat beetje overgewicht wat ik heb nu zo bezwaarlijk? Valt dat nu zo op? Zal er iemand onder uw lezers zijn die zal zeggen: Goh, wat een vieze dikkerd, die foto's zijn niet om aan te zien! Nou?







Inderdaad, soms zie ik er een beetje vies uit omdat ik graag lig te rollen op straat of in de aarde. Oké, u noemt dat dus ronduit "drek" en "goor" dus, maar dat is gewoon een verschil in woordkeuze. En vaak zit ik inderdaad onder de grassprieten, dooie vliegjes, miertjes of andere, voor u storende zaken. Maar met een beetje fotoshoppen kunt u daar best wat aan doen, niet?
U houdt niet van fotoshoppen, zegt u. Ach.
Maar goed, door deze reportage heb ik toch wel bewezen dat ik van onschatbare waarde ben voor het Katblad, of wilt u dat soms tegenspreken? Nee, dat dacht ik al. Wel, dan heb ik hierbij mijn punt gemaakt.
Zullen we nu nog even naar de Kruidentuin dan? Ja, want ik heb namelijk opeens vreselijke zin in een rolsessie in het kleefgras. Of denkt u dat groen mij niet staat?

7 opmerkingen:

Annemieke zei

Oscar heeft andere talenten dan model zijn denk ik. Toegegeven, er zijn foto's waar hij best bevallig op staat maar er zijn er ook talloze waar hij iets minder is. Ik denk dat hij het als reporter beter doet.

Annemieke zei

Als was die ene waar je van de glijbaan afschoof meesterlijk! Maar dat ging denk ik niet expres en die foto is dus meer toe te dichten aan de snelheid van de fotograaf.

Inge zei

O, Os wat ben je toch een lekker ding! En een prima model hoor.

Akelein zei

ik weet zeker dat groen je prachtig zal staan, lieve Oscar en ik nomineer je als boegbeeld voor de plus-size modellen!

ina zei

Je hebt gewoon gelijk, Oscar, je bent een supermodel.

Hans zei

Hoi Os, ga je met me mee op 6 augustus naar Artis?

Hans zei

Mijn grapje is een bevestiging van Annemieke haar eerste opmerking!!!