Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 13 november 2012

Naast de klok gesproeid

Charli:
Inderdaad, ik was even bij mijn moeder (mevrouw Troy - red.) op bezoek, dat heeft u goed gezien. Is dat verboden soms? Ik bedoel in deze tijd waarin men van de kinderen en buren verwacht dat ze meer aan mantelzorg doen?
Nee, van die mantelzorg door mij is niks gekomen want ik kon die ouwe nergens vinden, maar omdat ik toch bij u binnen was heb ik maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de voerbakjes te controleren en hier en daar te markeren zodat mijn moeder in elk geval weet dat ik langs ben geweest, heh? U vindt het niet zo fijn dat ik af en toe mijn moeder bezoek? Oh, dat ik markeer in uw huis dus. Wel, dan moet u eens goed naar mij luisteren. U weet best wel dat die kleine lellebel van u (Cera - red.) regelmatig mijn huis binnendringt, naast mijn mens op de bank gaat liggen slettebakken, soms urenlang geaaid wordt en ligt te dutten, toch? Jawel, dat weet u heel goed. En u weet ook heel goed dat die kleine lellebel dan op mijn plek ligt en alle aaien die eigenlijk voor mij bestemd zijn in ontvangst ligt te nemen! En dan mag ik dus van u niet even wat berichtjes voor mijn moeder in uw huis achterlaten?

Wel mevrouw Katblad, u zoekt het maar mooi uit. Als u een beetje met twee maten gaat lopen meten, is het mij duidelijk dat een discussie over dit onderwerp met u geen enkele zin heeft.
En als u niet wilt dat ik op bezoek ga bij mijn moeder en broer (Japekoppie - red.) in bovendien ook nog mijn geboortehuis, dan moet u voortaan voor u weg gaat het luik maar dichtdoen. Nee, verder heb ik niks meer te zeggen. O ja, behalve dit nog: u mag blij zijn dat ik uw antieke klok heb gemist. Zal de leeftijd wel zijn, ja.

2 opmerkingen:

katja zei

"...dat ik uw antieke klok heb gemist", Whahahaha, hoe komt Charli erop!

Wad Woord en Wol zei

Slettebakken, lellebel.... ik lig in een deuk whahaha