Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 27 november 2012

Allerbeste vriend

De Boez:
Soms heb ik helemaal niks aan die Oscar. Nee, geen ene malle moer. Vroeger wilde hij namelijk altijd wel en zelfs graag met me stoeien als ik daar zin in had, maar nu vindt hij me alleen maar een lastpak. Als ik bijvoorbeeld voor de gein bovenop hem spring, begint hij te protesteren en te mekkeren en gedraagt hij zich alsof hij al veel ouder is dan ik terwijl ik 5 hele dagen ouder ben dan hij. Inderdaad, de Os is jonger dan ik; zou je niet zeggen, heh? Soms vlucht hij zelfs naar buiten en gaat hij in de Schuilhut liggen om me te ontlopen. Ja, omdat hij zogenaamd zijn rust nodig heeft, die ouwe l.... eh zak. Nee, het is niet meer zoals vroeger.


Kijk hem daar nu liggen, op zijn hoede inderdaad. Bang dat ik weer in zijn oren kom bijten of om zijn nek kom hangen. Ja, daarnet wil ik namelijk proberen hem omver te trekken en dat is best nog een hele klus, dat kunt u gerust van me aannemen. Nee, hij vindt me te wild terwijl ik best wel probeer voorzichtig te zijn al is dat heel moeilijk voor me. Het gebeurt ook soms wel eens dat er plukken vacht - zijn vacht ja - in het rond vliegen, maar dat is dan z'n eigen schuld omdat ie niet goed meedoet en dan krijgt je dat, die vliegende plukken, kan ik niks aan doen.


En 's avonds is ie dus helemaal niet meer in beweging te krijgen, die Os, terwijl ik dan nog lang niet moe ben en best nog zin heb in één of ander stoeispelletje. Maar stoeien met iemand die niet mee wil doen is niet leuk, vooral niet als die iemand pissig wordt. En als zij (mevrouw K. - red.) dan ook nog gaat roepen dat ik hem met rust moet laten, voel ik me niet begrepen en verdrietig.
Nee, het is helaas niet meer zoals vroeger, al is Os natuurlijk nog wel mijn beste vriend, heh? Ja, mijn allerbeste vriend.....