Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 31 augustus 2010

Voor de zekerheid

De Boez:
Ik heb toch al buiten gespeeld? En nu kom ik dus even bij jou liggen, mevrouw Katblad. Ja, dat vind ik gezellig. En ik wil natuurlijk ook regelmatig controleren of je er nog wel bent, omdat je zo lang bent weggeweest dus. Nee, ik ben niet bang dat je weer weggaat, maar voor de zekerheid kom ik toch maar kijken, heh?
Ja, want je weet maar nooit....





Ja, ik heb je best wel gemist.
Toen je net weg was, ben ik heel lang buiten geweest en toen heb ik de oppas ongerust gemaakt. Ja, ik was bijna de hele dag weg en dat vond ze niet leuk. Daarna ging het regenen en heb ik veel binnen gezeten. En het Poezenloket is ook dicht geweest en zodoende heb ik Os ook niet veel gezien....







Wel, ik heb eigenlijk best wel veel geslapen, maar ik heb ook met Cera gespeeld. Met de muizen en de beessies inderdaad. En ik heb veel op je stoel gelegen zodat ik als eerste zou weten dat je weer terug was gekomen. En dat is ook gebeurd heh? Ja, ik zag je het eerst, ja....
Heb je gehoord dat Cera een echte muis had gevangen? Ja, we denken dat ze die uit de Muizentuin had, maar zeker weten doen we het niet. En toen was ze te laat voor het eten. Nee, ze wou de muis niet in de steek laten dus, maar mocht 'm niet mee het huis in nemen. Nee, dat vond de oppas geen goed idee.



Verder is er niet veel gebeurd, nee.
Ja, misschien ga ik zo weer even naar buiten, maar dan kom ik straks weer bij je kijken. Om te zien of je er nog bent, heh? Verder blijf ik vandaag maar wat dichter bij huis, denk ik.
En vanavond kom ik weer bij je op de bank, en als we naar bed gaan kruip ik weer onder het dekbed, ja? Voor de gezelligheid inderdaad, en dan ga jij me weer aaien, goed?
Wil je me nu ook nog even aaien? Heb jij mij net zoveel gemist als ik jou? Dan is het goed. Gezellig heh, zo samen? Jah.....

3 opmerkingen:

ina zei

Wat is hij toch en lekkere knuf.
Onze Bonya wilde ook niet dat wij uit haar gezichtsveld verdwenen toen we net weer thuis waren.

Trudi zei

De boef blijft toch een mooi ventje!

Mevrouw Katblad zei

De boef is inmiddels weer lekker uithuizig. Hij heeft het één en ander in te halen, denken wij....