Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 3 augustus 2010

Geklaag en gekerm

Oscar:
Mevrouw Katblad! Ik wil met de Boez spelen! Ja, die loopt daar bij u, toch? Nou vond ik eigenlijk dat u mij maar moest komen halen, zodat ik op straat kan spelen. Ja, daarom zit ik zo te mauwen inderdaad. Opdat u dus even regelt voor me dat ik op straat kom, want ik kan hier niet naar beneden springen, heh? Veel te hoog, ja...











Ondertussen, nadat ze even naar boven hebben gekeken vanwege het geklaag van Os, liggen de Boez en Cera wat te rollen aan de voet van het huis. Nee, ook zij kunnen Oscar niet helpen; hij zal toch echt zelf de weg naar beneden moeten vinden! Heel simpel hoor, terug naar de achterkant van het huis, daar door het raam naar binnen en dan via de voorkant beneden er weer uit. Maar dat schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn dus.....




We krijgen de indruk dat Os al wat langer op dat dak zit want hij moet vreselijk gapen. Het kan ook zijn dat hij erg moe is geworden van zijn gekerm; wij hoorden hem al wat langer klagen en dat ook nog van verre.....







Het helpt niet als wij hier blijven staan. Nee, want dan zal Oscar al helemaal niet op het idee komen om naar de achterkant van het dak te lopen. Vooral als de Boez voor het huis blijft rondhangen!
Wij spreken de Os nog even moed in en vertrekken dan richting redactie. Natuurlijk lopen onze twee reporters mee, want samen uit is (bijna) altijd samen thuis.
En ja hoor, binnen een half uur krijgen we bezoek van de Os. Hij komt echter niet in eerste instantie om te spelen maar duikt regelrecht met zijn snufferd in de voerbakjes. Helaas, de inhoud valt tegen: geen ontbijtrestanten meer want die hebben de beide dames (T.Troy en Cera) al opgeruimd. Toch maar met je vriendje gaan spelen dan, Os?

1 opmerking:

ina zei

Wat een enorme gaap!
Mooie foto.