Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 4 augustus 2010

Korte metten

Japekoppie:
Voordat u uw conclusies trekt bij het zien van deze foto, wil ik eerst even stellen dat hij het eerst sloeg. Die kleine Wamy inderdaad. In eerste instantie wilde hij op de Boez af, maar toen ik niets vermoedend de hoek om kwam, dacht hij mij te kunnen meppen. Nee, daar had ik dus helemaal geen zin in want ik was aan mijn verkenningsronde bezig en u weet hoe serieus ik dat neem; ik wilde dus beslist niet afgeleid worden maar dat kleine ding moest en zou mij persé lastig vallen. Maar met dat hij mij dacht te kunnen raken, sloeg ik natuurlijk bliksemsnel terug. Als waarschuwing inderdaad, en om hem duidelijk te maken dat er met mij toevallig niet te spotten valt. Ja, de buurt zit tegenwoordig vol met dat kleine tuig, dat klopt. De meeste jongelui laten mij gelukkig met rust, maar zij die mij nog niet kennen willen nog wel eens wat proberen. Daar maak ik dan korte metten mee, ook dat klopt. Hoe het afliep? Wel, die kleine schrok zo van mijn rechtse directe, dat hij maakte dat hij wegkwam. Ja, de Boez voorbij en dan de Katbladstraat in. Dit speelde zich dus allemaal af in de Steeg van Storm heh? Ah, dat had u al gezien. Mijn ronde heb ik vervolgens zonder problemen kunnen afmaken. Nee, niks bijzonders gezien onderweg. En daar wou ik het graag bij laten.

3 opmerkingen:

Greet zei

U plaatst altijd mooie foto's met humoristische verhalen. Ik moet vaak lachen. Maar deze actiefoto is geweldig mooi.

Annemieke zei

Inderdaad een heel mooie actiefoto! Ook mooi hoe Boez omkijkt.

Hans zei

Laat je niet intimideren door die grote klauwen, Wamy!