Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 2 augustus 2010

Dat lege bed....

Mio:
Ja, ik dacht dat u niet zou komen vandaag, dus heb ik u maar even thuis opgehaald. Het spijt me als ik enige onrust daarmee heb veroorzaakt bij het Poezenloket, maar ik had dermate ernstige honger dat ik uw komst niet langer kon afwachten.
Ik ben natuurlijk best wel tevreden over het feit dat u mij dagelijks van mijn bakje dieetvoer voorziet, maar zou toch liever mijn mens weer thuis zien komen. Weet u daar meer van? Waar hij is en waarom hij zo lang wegblijft?



Hij komt vandaag weer terug zegt u? Voor de avondhap, zal ik maar zeggen?
Wel, dat doet mij zeer veel genoegen. Ja, ik heb hem ontzettend gemist om begon er al aan te twijfelen of ik hem ooit weer zou zien. Nee, ik heb niks tegen u, maar ik ontvang mijn voer toch liever van hem en dat lege bed bevalt me uiteraard ook niet.
U weet zeker dat hij vandaag weer komt? Dus u bent hier voor het laatst? Ja, dat maakt mijn zeer gelukkig en tevreden. En als u nu dan even mee naar binnen gaat en mij mijn ochtendmaaltijd serveert, ben ik helemaal gelukkig.
Zullen we dan maar?

2 opmerkingen:

ina zei

U hebt het wel druk met al die thuiszorg, mevrouw Katblad.

Hans zei

Zo Mio,

Je mens brengt toch wel een cadeautje voor je mee van vakantie!?