Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 24 augustus 2010

U spoort niet

Monster:
Die jongen die spoort niet, hoor! Wie ik daarmee bedoel? Wel, Oscar natuurlijk!
Kijk 'm nou bezig zijn! Ja, overal snuffelen, tussendoor naar de fotograaf toe om rapport uit te brengen, en meer van die flauwekul. Negeerde mij volkomen ja, en dat vond ik nog het meest storende inderdaad.







Verkennersles zegt u? Voor haarfabrieken? Speciaal voor stadskatten?
Nee, ik heb nog nooit zoiets zots gehoord. U spoort zeker ook niet helemaal, heh?
Nee, ik wil u niet beledigen, maar het is mij allemaal niet zo duidelijk.
Wel, ten eerste begrijp ik niet waarom u altijd met die camera rondloopt. Hebt u niets beters te doen? Oh, u vindt mij dus brutaal.









Nee, ik wil u niet beledigen, maar ik zit dus wel met een aantal vragen over dingen waar ik helemaal niks van snap, begrijpt u?
Wel, ten tweede dus: waarom lopen die halve garen allemaal achter u aan? Vinden ze leuk? Familiegevoel? En ze doen dat vrijwillig? U bent er zeker van dat u ze niet dwingt?













Weten ze wel wat gewoon spelen is? Ja, doen waar je zin in hebt en je niks aantrekken van je mensen? Toch wel dus. Ah, doen ze ook dus.
Maar dan snap ik het nog steeds niet. Ja, dat ze met u meelopen, daartoe niet gedwongen worden en het nog leuk vinden ook.
En die Oscar hoort dus eigenlijk helemaal niet bij u? Oh, een beetje. In dienst, zegt u? Reporter?
Nee, het gaat me allemaal te ver. Ik wil het ook eigenlijk allemaal niet snappen. Te ingewikkeld inderdaad. En teveel blafbeestgedrag ook nog. Nee, niks voor mij. Wel, jullie gaan je gang maar. Maar sporen doen jullie dus geen van allen, daar bij dat Katblad. Ja, u ook nog een leuke dag verder. Tjongejonge....

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Monster wordt groot! Hij is wel mooi hoor - die groene ogen in dat grijze koppie.

de redactie zei

Ja, Monster mag er wezen!