Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 22 augustus 2010

Je kunt gaan

Mevrouw T. Troy,
Zeg, luister eens even, mens! Je denkt zeker dat we het niet door hebben, heh? Ja, ik heb die koffer allang zien staan en ik vind je wat nerveus! Nee, mij hou je niet voor de gek!
Wanneer komt de oppas?
Zou je niet nog even wat extra aandacht aan ons geven, of in elk geval dan aan mij? Oh, met het Katblad bezig. Nou, dat is belangrijk! Tjongejonge.





Wel, dan zal ik maar even controleren of er wel echt water in dit glas van je zit. Straks moet je tenslotte een wielhuis besturen, niet? Heb je er last van? Ah, je kan je niet concentreren zo?
Wat ben je eigenlijk aan het doen, want je bent al de hele dag bezig met die stomme laptop. Voor een hele week berichten aan het maken? Wel, sta mij toe om te zeggen dat je compleet gestoord bent. Bovendien zal het dus straks allemaal oud nieuws zijn, en dat hebben ze best in de gaten. Maakt niet uit, zeg je? Je kunt ons blad toch niet vergelijken met de Donald Duck? Tjongejonge....
Hoezo mag ik niet aan je water komen?



Wel, wat mij betreft kun je gaan met je koffer. Nee, jou heb ik heus niet nodig, en reken er maar op dat ik dikke vriendinnen ga worden met de oppas. Ja, onafscheidelijk worden we, en dan hoef je niet terug te komen. Alsof jij nou zoveel aandacht aan ons schenkt.
Neem je nog wat mee voor ons? Wel, stukje Ardenner ham bijvoorbeeld? Ja, wel een hele dus, heh? Nee, anders is het niet de moeite waard en hoeft het niet.
Dan kun je dus nu gaan.
Nee, ik hoef geen aai meer want het is toch niet gemeend.
Ga nou maar; ik hou je toch niet tegen.
Tjongejonge....

1 opmerking:

Hans zei

@ Mavrouw Troy,

Niet al te boos zijn op je mens!

MNet als opa's en oma's bij mensen die voor kleinkinderen moeten zorgen, ga jij nu dus door de oppas verwend worden. Zodat als hje mens weer terug is op dieet zal moeten! Dus ga lekker genieten, wijffie. Geldt ook voor Cera, Japekoppie en de Boez (en Oscar, die is daar leip genoeg voor!)