Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 16 april 2013

Het verhaal van Oscar

Oscar:
Ik had al een tijdje de Kruidentuin liggen bewaken toen ik opeens mevrouw Katblad aan zag en hoorde komen. En omdat ik daar op die struik vrij eenzaam zat te wezen, kwam ik er gelijk af om naar haar toe te gaan en haar te begroeten. Hier ziet u hoe ik dus van de struik afspring, en ja inderdaad, die takken zijn zo stevig dat je er bovenop kunt liggen. Zelfs ik dus, ja.



Toen ik naar K. toe liep zag ik dat ze Cera, Japekoppie en de Boez ook had meegenomen. Wel gezellig natuurlijk dat ze allemaal waren meegekomen, maar dat K. zelf gekomen was vond ik nog het allerfijnste.
Cera begon gelijk tegen me te miepen. Nee, waarom weet ik niet want ik was helemaal niet van plan om haar een mep te geven of zo, maar zij heeft nu eenmaal altijd wel wat te miepen dus trek ik me daar niks van aan. Bovendien had ik enorm veel zin om samen met K. de Kruidentuin te gaan inspecteren, maar dat dan wel nadat ik wat aaien en knuffels bij haar had gescoord, heh? Omdat ik inderdaad heel lang heel eenzaam op die struik had gelegen en wel toe was aan een beetje positieve aandacht.

We begonen in het perk waar pas een heleboel dood hout en klimop is weggehaald, maar ik had al gelijk de Boez achter me aan. Nee, ik had helemaal geen zin in hem op dat moment, want ik wil altijd eerst inspecteren en dan pas is het wat mij betreft pas tijd voor lolletjes en stoeien. De Boez denkt daar inderdaad anders over en dus liep hij me op zijn eigen irritante wijze voor de voeten.




Wel, ik ben daarom toen maar naar een ander perk gegaan om daar mijn inspectie te kunnen starten. Dat was Vak H. U kent dat vak niet? Ah, u noemt het dus V maar ik noem het H vanwege de hondenpoep. Ja, enorme hopen liggen daar, en het wordt tijd dat er beplanting komt of een hekje wordt geplaatst. Nee, daar ga ik dus niet over, maar ik mag wel mijn mening geven, niet? Nou dan.




Ja, de Boez was uiteraard achter ons aangelopen maar hij zat me niet in de weg. Op dat moment dan, heh?
Hij wil altijd precies hetzelfde doen als ik doe, en loopt daarom dus constant achter me aan. Nee, omgekeerd gebeurt bijna nooit, want ikzelf loop het liefst met K. mee omdat zij erg belangrijke dingen doet (foto's maken - red.) en daar moet ik natuurlijk als Top-reporter bij in de buurt blijven.
Hier was ik een aantal struiken in Vak H (oh pardon, Vak V dus) aan het onderzoeken. Nee, ik heb daar verder niets over te melden.

Daarna ben ik nog met K. naar het perk langs de Gevaarlijke Weg gegaan, en terwijl zij daar foto's aan het nemen was, heb ik dat perk aan een grondig onderzoek onderworpen. Dat nam inderdaad wel aardig wat tijd in beslag, en dus begon de Boez - die stond toen in het Centrum van de tuin - te miepen over dat hij zo alleen was en toen ben ik maar naar hem toe gegaan. Omdat hij mijn vriend is ja, en je vrienden laat je nu eenmaal niet in de steek als ze problemen hebben, heh? Ja, zo is dat.



Op een gegeven moment wilde ik best nog wel even met de Boez stoeien, maar toen wilde hij weer niet meedoen. Dat kwam omdat er in één van de huizen een feestje gaande was en er een hoop klein mensengrut rond huppelde. Nee, daar kan de Boez slecht tegen, en dus gingen we niet lang daarna terug naar de redactie.

Nee, meer vertel ik niet want anders blijft er niks te vertellen over voor de anderen, heh? En al te veel overlappingen willen we niet hebben, toch? Daarom, ja.

Geen opmerkingen: