Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 18 april 2013

Het verhaal van Cera

Toen ik in de Kruidentuin kwam en ik de Os wilde begroeten, werd ik door hem weer eens verkeerd begrepen en liep hij zomaar langs me heen, alsof hij me niet zag.

Toen ben ik maar eerst mijn nagels gaan doen om aan te geven dat hij wat mij betreft de boom in kon.





Daarna ben ik met mevrouw K. mee gelopen naar vak V en heb daar een beetje rondgesnuffeld. Niet lang daarna kwamen de anderen daar ook en toen hebben ze me gepest...











Gelukkig ging K. naar het stuk tuin dat langs de Gevaarlijke Weg ligt en toen ben ik gelijk achter haar aan gegaan. Nee, de anderen bleven nog even achter, hoewel Oscar vrij snel daarna ook naar ons toe kwam. Hij vindt het leuk om aandacht te krijgen en vaak op de foto te komen, dus hij liep alsmaar om mevrouw K. heen te dralen, vlak bij het fietspad waar ik niet durf te komen omdat er wielhuizen langs rijden.




Ja, ik verstopte me ook nog even achter een boom, en dat vond K. zo leuk dat ze snel een hele serie foto's van me maakte, terwijl ze daar eigenlijk bezig was om plantjes te fotograferen. Nee, ik was niet boos maar deed alleen maar alsof.

Maar later werd ik wel boos omdat Oscar me weer ging pesten. Ja, hij deed steeds of hij me ging aanvallen, maar toen kwam Japekoppie er gelukkig tussen. De Boez zat toen ergens tussen de struiken en dus kan je hem niet zien op deze foto, maar hij was er dus wel.
Ik heb Boez sowieso niet veel gezien omdat hij niet met ons mee wilde en bang was. Nee, ik ben niet bang voor kindertjes, behalve als ze stokken hebben en heel hard rennen.
Meer weet ik niet te vertellen want daarna gingen we geloof ik naar huis, en dit was alweer twee dagen geleden en dus ben ik de rest vergeten, behalve dan dat ze me weer aan het pesten waren.
Ik kan nog wel vertellen dat ik vandaag heel lang heb geslapen omdat het buiten heel hard waait. Ja, we hebben allemaal lang geslapen, ook omdat mevrouw K. wat langer in bed bleef liggen en dan is het reuze gezellig om bij haar te blijven. Op het bed inderdaad, samen met Japekoppie.

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Leuk, dezelfde gebeurtenis van 3 kanten bekeken.

Mevrouw Katblad zei

4 kanten, als u Japekoppie tenminste ook mee rekent....
Ha!

A en M zei

Ach Mevrouw Tuinkatblad, hoeveel kanten heeft een voetbal ?

Sjaan zei

Hangt er van af hoeveel lucht er in zit. Anders is ie gewoon plat.