Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 1 april 2013

Alsmaar stoned!!

Oscar:
Stukje lopen zegt u, mevrouw K.? Ik weet niet of me dat gaat lukken. Ik ben namelijk een beetje eh.... afwezig. Zit nog wat in de mist inderdaad, en u bent erg ver weg op dit moment. En met u eigenlijk ook de rest van de wereld.
Hoezo teveel Nepeta?
U vindt dat ik ermee moet stoppen?








Ach, het is maar voor even, weet u? Ja, want als het Kruid der Kruiden groter is gegroeid, is het opeens veel minder aantrekkelijk, want minder fris en sterk dus. De werking wordt dan vanzelf steeds minder, wist u dat?
Ja, je zou het een seizoensproduct kunnen noemen, net als uw asperges ja.
Je doet je er een dikke maand aan tegoed en dan is het weer voor een heel jaar voorbij.
Jawel, de nepeta komt ook het hele jaar door gedroogd in haarfabriekspeeltjes tot ons, maar u vindt asperges uit blik toch ook veel minder lekker dan vers van het land? Daarom.


Maar u meent dus dat ik teveel snuif? Dat ik niet eens meer in de gaten heb dat Wamy voorbij loopt? Dat ik de dingen niet meer helder en in het juiste perspectief zie? En dat zou wel moeten, denkt u?











U zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar ik ben ondertussen nog steeds niet in staat om naar beneden te komen. Nog teveel mist in m'n kop, ja.
Misschien willen de Boez of Cera met u mee? Oh, die zijn niet in de buurt. Wel, dan moet u helaas toch in uw eentje op stap, heh?








Mevrouw K., ik heb me bedacht en ga toch mee. Maar wilt u alstublieft niet zo snel lopen? Nee, anders kan ik u namelijk niet bijhouden.
En u moet trouwens niet teveel van mij verwachten want ik ben nog niet helemaal de oude, zeg maar. Nee, nieuws zoeken zit er echt niet in op dit moment. Misschien over een half uurtje weer, maar nu nog niet. Hadden we trouwens niet een vrije dag vandaag?
Oh, was dat gisteren!

4 opmerkingen:

katja zei

Nou, het is maar goed dat Oscar niet het hel jaar door zo'n 'last' heeft van dat kattenkruid, want dat zou zonde zijn van zo'n goede reporter...

Rosie en Liesje zei

Wij zijn ook verslaafd aan het kattenkruid. Heerlijk!!!

Mevrouw Katblad zei

@Rosie en Liesje:
ook allebei als een garnaal?

Wad Woord en Wol zei

Volgens mij zit Oscar in de ontkenningsfase.