Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 26 april 2013

De Wams in nood!


Verslag van zijn mens over wat er woensdagavond gebeurde....

Aan het begin van de avond stond ik even in de deuropening te praten met een buur. Gizmo en Wamy maakten van de gelegenheid gebruik om er voor uit te gaan en een beetje tussen de geparkeerde auto's te gaan kijken. Sonny bleef veilig achter het raam zitten. Terwijl ik een leuk gesprek had met de buur, kwam er een vrouw met een grote, zwarte hond aanlopen. De hond kreeg Wamy in de smiesen. De vrouw had de lijn niet goed vast en de hond rende hard op Wamy af, die enorm schrok en zich direct uit de voeten maakte. Wamy draaide zich om en rende weg van de hond...de gracht in! Ik hoorde een plons, rende naar de gracht en zag Wamy niet in het water. Hij was er gelukkig al zelf uitgekomen en ik zag hem in de verte in paniek wegrennen. Ik vloekte nog even naar de vrouw van de hond, die zich hier weinig van aan leek te trekken en gewoon doorliep.
Door het spoor van water op de straat te volgen, vond ik Wamy een eind verderop terug. De arme jongen keek me met grote, bange ogen aan. Zijn kop had hij klaarblijkelijk boven water kunnen houden; de rest was helemaal nat. Omdat hij zo geschrokken was, liep hij steeds van mij weg. Uiteindelijk kon ik hem gelukkig oppakken en mee naar huis nemen. Onderweg rilde hij behoorlijk, waarschijnlijk van de kou en van de angst. Thuis kwam hij weer een beetje tot rust. Nadat ik hem zo goed mogelijk heb afgedroogd, ondertussen hem lieve woordjes en lekkere snoepjes gevend, heeft hij nog uren zijn vacht gepoetst. 
Nu ligt hij lekker schoon en droog op zijn favoriete warme plekje voor de TV en lijkt het gelukkig weer alsof  er niets gebeurd is.
Groetjes van Magiz.



Wat fijn dat het goed afliep met Wamy!
Dat blafbeest, was dat een Mechelse herder? Die loopt wel vaker los, maar per ongeluk...?
En het allerbelangrijkst: heb je kunnen zien (aan de sporen) of Wamy via een kattentouw uit de gracht is geklommen? Dit voor de statistieken van Kat-uit-de-gracht...
Wams zit op dit moment trouwens weer heel vertrouwd voor ons Poezenloket, waarschijnlijk om een klacht in te dienen...

7 opmerkingen:

Greet zei

Arme Wams! Gelukkig heeft zijn avontuur een goede afloop.

Truus zei

Wat geweldig dat het zo goed afliep met Wamy.

Die paniekreacties zijn zo gevaarlijk.
Ook met auto's
Wat goed dat Wamy zo snel weer uit het water was!Hoe deed hij dat?

Ma Tok zei

Was Magiz net zo erg geschrokken als Wamy? Fijn dat hij weer in zijn normale doen is en bij Mevrouw K. op bezoek gaat.
Ik dacht overigens dat het verboden was om honden los te laten lopen in de stad.

Sabine zei

Wel een geruststelling dat hij zo snel weer uit de gracht wist te komen, dat geeft weer hoop voor andere te water geraakte haarfabrieken.

Jacq. zei

Ach die Wams.Gelukkig is alles goed gekomen. Maar ik ben ook benieuwd hoe hij eruit is gekomen...

Annemieke zei

Da's schrikken! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Hopelijk leert het mens van het blafbeest hiervan en houdt ze hem/haar beter in bedwang de volgende keer.

Wilma zei

Jeetje, dat was schrikken zeg! Gelukkig was Magiz in de buurt om hem op te vangen.