Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 16 april 2013

Het verhaal van De Boez

De Boez:
Ik kwam via de zijkant de tuin in omdat ik zo ver mogelijk van die kleine mensjes vandaan wilde blijven. Die zijn namelijk onberekenbaar en maken lawaai, en daar hou ik niet van.
Maar toen ik K. bezig zag met Oscar - want die moesten weer zo nodig samen slijmen -, besloot ik maar een eindje verderop te gaan kijken, dus liep ik naar een ander deel van de tuin.





Maar zal je net zien dat Os daar ook heen kwam, terwijl ik daar toch echt het eerst was. Zegt-ie dat ik achter hem aanloop maar dat is dus niet waar, ik was daar eerst. Hebt u daar geen foto van? Jammer.
Ja, toen ging ik daar maar weer weg want ik had geen zin in ruzie.







Ik ben toen met mevrouw K. mee gegaan naar vak V en heb daar een beetje rondgekeken en gesnuffeld. Vooral aan takjes snuffelen vind ik leuk werk en daarom doe ik dat vaak en graag. Ja, het rook daar best oké.
Cera zag ik daar niet, maar Japekop was wel in de buurt en even later kwam Oscar ook. Maar dat was omdat K. aan het foto's maken was, en ze willen altijd allemaal graag in beeld komen.




Nee, ik doe dus juist graag mijn best om er niet in te komen, en dat kunt u dus hier zien.












En toen gingen ze opeens allemaal naar dat vak aan de Gevaarlijke Weg, en lieten ze mij achter. Ja, ze weten best dat ik het daar eng vind met al die langsrazende wielhuizen, dus ik vond het behoorlijk gemeen dat ze daar met zijn allen heengingen en mij in de steek lieten. Nee, ik was er niet blij mee en had behoorlijk de pest in.
Ondertussen hield ik ze natuurlijk wel allemaal in de gaten, maar dat spreekt voor zich.



Wel, ze bleven daar best lang rondhangen bij die Gevaarlijke Weg, en daarom begon ik een beetje te mekkeren. Ja, dat ze terug moesten komen omdat ik het eng vond dat ze daar waren en vervelend dat ik helemaal in mijn eentje in het midden van de tuin moest achterblijven. Ja, dat wilde ik zelf inderdaad, maar dan nog.
Gelukkig kwam de Os toen naar me toe, en dat vond ik lief van hem want toen was ik niet meer zo alleen.
We hebben toen eerst nog even wat lopen klooien en zooien bij de stapel takken, Os en ik. Daar was toch nog een foto van? Heb je die aan Oscar gegeven? Die zou je toch voor mij bewaren? Nou, goed dan, een vergissing is menselijk inderdaad, maar je moet de volgende keer wel beter opletten.

Ja, Os wilde nog met me stoeien maar daar had ik dus geen zin in. En toen zijn we vlak daarna naar huis gegaan. Ja, Japekop ging voorop, en toen gingen wij ook. Waar Cera was op dat moment weet ik niet want ik heb niet zo op haar gelet. Ze was toch steeds bij jou in de buurt?
Nee, meer heb ik niet te vertellen. Gaat Cera ook nog een verhaal doen? Leuk voor haar, maar ze is niet thuis dus je moet effe wachten. Nee, ik weet niet waar ze zit. Mag ik nu eindelijk gaan?


Geen opmerkingen: