Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 13 februari 2013

Pillen slikken blijft lastige zaak

Japekoppie:
Wat ik heb?
Noem het maar een voorjaarsdip. Ja, ik denk dat ik daar een beetje last van heb. En dan dat gedoe met die pillen, dat vind ik ook drie keer niks.
Ik snap best dat ik ze blijkbaar nodig heb en vind het aardig dat ik na het innemen ervan een paar snoepjes krijg, maar ik blijf het een lastige zaak vinden, die pillenslikkerij.
Ja, ze heeft de sterkte weer opgevoerd, mevrouw K. Omdat ik dus  weer wat bloed had gespuugd en dat betekent dat mijn maag weer een beetje beschadigd is, zegt ze. U weet dat ik een maagzweer had? Nu is ze dus bang dat ik die weer heb en daarom moet ik een dubbele dosis pillen hebben. Ja, twee keer per dag moet ik die pillen slikken en ik kan u vertellen dat dat geen pretje is.
En daarom dus lig ik maar veel te slapen, het liefst op de bovenverdieping bij de verwarming, en anders beneden op de poef, ook bij de kachel dus. En heel af en toe ga ik ook nog wel naar buiten, maar dan ga ik niet ver. Ja, die kou heh?
Nee, eten doe ik op het ogenblik niet zoveel. Geen trek, nee. Ja, fliebertjes kaas gaan er nog wel in, evenals fliebertjes sardientjes bijvoorbeeld. Uit blik inderdaad, in olijfolie.
Natuurlijk gaan de jaren ook wel een beetje tellen. Ik hoop namelijk in september zestien te worden, en dat is een hele leeftijd voor iemand met een ziektegeschiedenis als de mijne, toch?
Nee, dat was het wel zo'n beetje. Gaat het nu eindelijk een keer goed dooien vandaag? Nee, in die kou heb ik echt geen zin meer. Zullen we dan maar weer naar binnen gaan?

2 opmerkingen:

Ma Tok zei

Ach Japekop. Nog even volhouden tot de lente, hoor.

Wad Woord en Wol zei

Arme Japekoppie!