Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 12 februari 2013

Niet verder vertellen!

Boez:
Ze heeft me verraden! Tante Inge heeft  dus toch aan jou (mevrouw K. - red.) verteld dat dit mijn nieuwe, geheime verstopplek is, heh? Jawel, want zij had mij gevonden toen jij tegen haar had gezegd dat ik regelmatig zoek was en dat ik dan plotseling weer opeens tevoorschijn kwam. Je had gekeken in de kast, onder de bedden, in alle hoekjes van de slaapkamer, en elke keer kon je me niet vinden. En dan opeens, als je al in bed lag, sprong ik zomaar tevoorschijn om bij je onder het dekbed te kruipen, en dan wist je niet waar ik had gezeten. En toen is tante Inge me vanmiddag, toen ik me weer verstopt had, gaan zoeken en toen heeft ze me hier gevonden. Ja, de enige plek waar jij niet had gekeken, heh? Nee, jij was te stom.

Ja, dit is een fijn, nieuw plekje. Lekker tussen jouw lange kimono's en badjassen, op een stapeltje van 3 zachte kussentjes. Zachter kan niet, heh? En hartstikke geheim dus, totdat tante Inge me had gevonden.
En zij heeft me dus verraden, anders had je niet geweten dat ik nu weer hier lag want je kon me al wekenlang steeds niet vinden en zocht je rot naar mij en dan vond ik best wel leuk eigenlijk.
En ik wil dus ook liever niet dat je het verder doorverteld dat dit mijn geheime, nieuwe verstopplekje is.
Wat ik nu van jou wil?









Dat je net doet alsof je me niet hebt gezien, dat je me hier niet hebt zien liggen en dat je de kimono's en slierten weer net zo terug doet als voor je me zag liggen op mijn geheime plekje.
En dat je voortaan, als je me loopt te zoeken, weer net doet alsof je me niet kan vinden, en dat je ook verder aan niemand vertelt dat ik een geheim verstopplekje heb, of ja, dat mag je dan wel nog vertellen maar dus niet waar dat plekje is.
En als je me dan weer zogenaamd kwijt bent en je in je bed ligt en ik kom opeens tevoorschijn om bij je onder het dekbed te kruipen, dan moet je weer verbaasd doen en blij zijn dat ik toch blijkbaar in de buurt was en dus niet spoorloos of zo, en dan ga je me weer vertellen dat je zo gelukkig bent dat ik toch thuis was en niet op zolder zat of erger nog ergens buiten in de kou, en dan ga je me allemaal dikke knuffels geven en zoentjes op mijn kop en dan blijf ik bij je liggen tot je in slaap valt, en dan ga ik naar beneden om brokjes te eten, ja? Hebben we dan nu een deal? Oké, tot straks dan. Ja, als je in je bed kruipt gaan we volgens onze afspraak te werk, heh? Blijf je dan niet te lang meer op?

3 opmerkingen:

Inge zei

Als ik had kunnen bevroeden dat K jouw geheime plekje zou publiceren en dat nu dus de hele wereld weet waar jij je zo graag verstopt zou ik het haar nooit verteld hebben hoor lieve neef Boez, eerlijk niet.

Truus zei

Toch wel fijn dat je bazin niet meer ongerust hoeft zijn : gewoon even gluren door de kralen en dan verder net alsof doen toch?

Ma Tok zei

Goed plekkie, Boez!