Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 14 januari 2011

Zinloze discussies

Japekoppie:
Je hebt gehoord hoe ik mijn best heb gedaan met dat rotluik. Nee, het is me weer niet gelukt en dus is het nu jouw beurt. Ja, ik weet dat je me al drie keer binnen een half uur hebt binnengelaten, maar dat heeft te maken met het weer. Ja, omdat het steeds weer gaat regenen als ik net een paar minuten buiten ben.
Die vegen op het raam? Heb ik gedaan? Glazenwasser pas geweest? Daar kan ik me allemaal niet mee bezig houden want ik heb het al moeilijk genoeg.
Ja, dit was de laatste keer, ik ga nu echt niet meer naar buiten. Voorlopig dus, heh? Want wat ik over een uurtje wil gaan doen, kan ik je nou nog niet zeggen, dat hangt er helemaal vanaf.







Ik zou het eigenlijk wel een stuk prettiger vinden als we deze discussies niet steeds weer zouden hoeven voeren terwijl ik in de regen zit te wachten. Als jij wilt dat ik niet meer aan je kom vragen om de deur voor me te openen, moet je maar eens wat consequenter worden in je gedrag. Of altijd direct de deur voor me openmaken, of helemaal nooit. Nee, want anders weten we geen van beiden waar we aan toe zijn, heh? Daarom. Nee, die willekeur is drie keer niks en erg verwarrend voor me. Zullen we dan maar afspreken dat je mij voortaan gewoon door de deur binnenlaat? Krijgen we het beiden een stuk rustiger inderdaad, en hoeven we deze zinloze gesprekken niet meer te hebben, mevrouw Katblad! Bent u zover?

1 opmerking:

Hans zei

Mevroue Katblad,

zit dat nieuwe luikje er al? Anders heeft Japekoppie toch wel een punt!