Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 17 januari 2011

Toch de nieuwe Schrik???

Wamy:
U vindt mij dus eigenlijk te klein voor Schrik van de Buurt? En niet brutaal genoeg, zegt u. Ja, dat heb ik dus gehoord van derden en dat zit me nogal dwars. Vandaar ook dat ik bij u verhaal kom halen. Ja, om het tegendeel te bewijzen dus. Bovendien vind ik het niet prettig dat u mij Stoorzender noemt. Ja, dat ben ik wel, maar ook dus wel meer dan dat. En dat ik zielig zou zijn omdat ik geen aansluiting krijg bij de anderen, dat is je reinste flauwekul. U gelooft helemaal niets van wat ik zeg?



Wel, gelooft u mij nu dan???!!!
Snapt u wat ik bedoel?!
En is het nu dan uit met dat geklets van u over "Stoorzender"?

Vanaf nu wens ik serieus genomen te worden, inderdaad. Want ik ben dus in training voor SvdB en volgens mij ga ik iedere dag weer met grote stappen vooruit.
Wilt u dit noteren in uw krant zodat men een beetje rekening met mij gaat houden?
Ja, nog een maandje of twee en dan ben ik zover, schat ik zo in. IJs en weder dienende dan, want ik moet uiteraard wel iedere dag kunnen trainen, heh? Buiten inderdaad,  en veel oefenen op uw haarfabrieken en dat andere spul dat hier overal rondloopt.

Ja, die reporter van u (de Boez - red.) heb ik net al op de kast gejaagd. Het tafeltje dus, ja. Kijk 'm daar maar angstig zitten.
Ziet u de schrik in zijn oogies? Dat ben ik dus, die schrik. Zo staan de zaken en niet anders.

Respect eis ik. Geen rare naampjes meer voor mij maar respectvolle betitelingen. Ja, begint u maar met mij "Wamy de Verschrikkelijke" te noemen! U wacht daar nog even mee? Wel, over een paar maandjes denkt u daar vast anders over.
Heeft u het allemaal opgeschreven? En u plaatst het ook in uw Katblad? Vandaag nog? Nee, morgen is ook goed.
Wel mevrouw Katblad, tot later dan maar. Ja, ik hang hier nog wel een tijdje rond en dat zal u niet ontgaan, daar kunt u zeker van zijn en van mij aannemen. Als u nu iedereen waarschuwt die het weten moet, ga ik nog een rondje trainen. Tot later, mevrouw Katblad!

3 opmerkingen:

ina zei

Oeioei, die is toch niet mis!

Inge zei

Met zo'n schattig roze neusje kan je toch nooit de Svdb worden gekkie!

Hans zei

Allemaal grootspraak, Wamy!, allemaal grootspraak, je bent liever dan je zelf denkt!