Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 12 januari 2011

Fijne avond.....

Mevrouw Katblad (en Cera):
Hai Chatzie! Wil je naar buiten? (Ja, dat lijkt me duidelijk, en voor de goede orde: mijn naam is Cera en niet sjatzie.) Maar dat gaat helemaal niet want het is al donker en het regent erg hard! (Had ik zelf ook al gezien, nou en.) Bovendien heb je je eten al gehad en dan gaan we niet meer naar buiten, toch? (Was maar een heel klein beetje Gourmet hoor! En waarom eigenlijk niet? Ik loop heus niet in zeven sloten tegelijk...).
En de Kroeg is vast dicht (Leugenaar!) en er zijn vast helemaal geen andere poesjes buiten om met jou te spelen! (Ik speel nooit met andere poezen en hoe weet jij nou wat ik daarbuiten wil gaan doen, heh?). Nee, mevrouw Katblad gaat echt niet meer het luikje opendoen voor je. (Nou, de fotograaf dan, haha!) Daar komt ook nog bij dat mevrouw Katblad zo weg moet, (Moet jij weten!) en dat ze pas laat thuis komt en dan niet meer naar jou wil gaan zoeken! (Ik wacht wel onder het tafeltje op je, daar is het droog. Zeg maar hoe laat ongeveer.) Want als ze dan loopt te roepen, hoor je haar niet altijd, wel? (Ja, ik hoor je best maar heb niet altijd zin om thuis te komen.) Maar het kan ook zijn dat je dan geen zin hebt om thuis te komen, en dan kan mevrouw Katblad blijven roepen tot ze een ons weegt, heh? (Nou, een beetje afslanken zou voor jou geen kwaad kunnen!) Daarom moet Cera binnen blijven, omdat mevrouw Katblad dat zo besloten heeft en dat beter is voor haar spanningsniveau! (Je wat???)
Ga maar lekker naar boven, op mijn bedje liggen slapen. Dan kom ik straks ook. (Je zegt net nog dat je laat thuis gaat komen, mevrouw Katblad!) En dan zal ik je weer lekker aaien en knuffelen (Mag ik dat op papier met uw handtekening daaronder?), dan nog een beetje slapen en dan is het morgen vroeg weer dag! (Ja, mooie boel! Weet je hoe lang dat nog duurt?) Nu kun je me wel blijven aankijken met die mooie ogen van je (Gaan we slijmen?) maar mevrouw Katblad doet toch echt niet het luikje voor je open! En als je een plasje moet, kun je dat best op de bak doen (Ik doe het liever buiten.) want dat doen de anderen ook. (Ja, daarom wil ik 't liever buiten doen. Zal je weer meemaken dat de Boez zich ermee komt bemoeien en dan heb ik weer geen privacy.) Nu moet mevrouw Katblad nog een beetje werken op de laptop (Je zit al de hele dag achter dat ding!) en jij gaat lief slapen, heh? (Ik heb de hele dag al liggen slapen! Moet ik nou weer? Die paar druppels overleef ik best wel, ik ben niet zo'n watje als de anderen! Maar je hebt je besluit genomen, niet? Dan zit er niks anders voor me op. Misschien dat we kunnen regelen dat je me straks, als je weer thuiskomt, nog een extra portie Gourmet kan geven? En dan liefst niet uit een blikje, maar zo'n luxe zakje. Ja, als goedmakertje omdat je me hier houdt opgesloten tegen mijn wil en bovendien de hort opgaat, zodat ik mijn portie aai op de bank ook weer eens misloop. Weet u trouwens dat mevrouw Troy in een pestbui is en lelijk loopt te doen? Ja, tegen iedereen - ze heeft Japekop net nog een mep verkocht -, maar dan vooral tegen mij. Daarom had ik gewoon nog even naar buiten gewild, om tot mezelf te komen en effe afstand te nemen van dit gekkenhuis. Maar goed, je staat het dus niet toe. In dat geval ga ik inderdaad maar op je bed liggen want blijkbaar moeten we doen wat jij zegt en hebben we geen eigen keuzemogelijkheden. Ben je niet al te laat thuis? En niet naar de Kroeg, heh? Nee, je weet best waarom. Ja, omdat jij de grootste zuiplap hier in huis bent, en doe maar niet net of je gek bent! Fijne avond, mevrouw Katblad!)

5 opmerkingen:

Leen zei

Katten zijn zo heerlijk eerlijk.

Ik noem die van mij ook Schatzi, godweet wat ze daar van denken.

Annemieke zei

Hier ga ik maar niet op reageren!
Ik denk dat het beter is om hier niet tussen te komen :)

mevrouw K. zei

Leen: Schatzi betekent voor kattenliefhebbers gewoon hetzelfde als schattekatje! Alleen begrijpen de poezenbeestjes niet altijd die koosnaampjes....
Annemiek: Het komt altijd weer goed hoor! Maar soms heb je van die onderonsjes met gedachten van beide zijden, en het is goed omdat eens te verwoorden en dus beide kanten te laten horen. Zeg eens eerlijk: hebt u nooit eens van die gesprekjes met één van uw schatzies? Vast wel!

Annemieke zei

Natuurlijk - en meestal hebben beide partijen een punt. Vandaar dat ik me maar afzijdig houd.

Annemieke zei

Natuurlijk - en meestal hebben beide partijen een punt. Vandaar dat ik me maar afzijdig houd.