Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 25 januari 2011

De perfecte kandidaat

Wamy:
Hallo Mevrouw Katblad!
Ja, het Poezenloket staat open dus ik kwam maar weer eens wat vragen.
Ach, u zegt dat het eigenlijk gesloten is? Wel, ik zie toch duidelijk dat het open is want ik kijk zo rechtstreeks uw redactie binnen, zonder glas ertussen. Dus mij houdt u niet voor de gek, heh?
Ai, u bent dus slechts even aan het luchten. En u kunt niet even tijd vrijmaken om wat vragen van mijn kant te beantwoorden?
Eén kort vraagje heb ik maar, en een kort antwoord volstaat. Ja?







Wel, ik zou graag willen weten waar uw reporters uithangen. Omdat er helemaal niemand buiten te vinden is inderdaad, en daardoor verveel ik me te pletter. Nee, niemand om te bespringen, na te zitten, te meppen of meer van dergelijke leuke bezigheden, dat klopt.
Ze zitten binnen? Allemaal? Waar dan? Nee, ik zie ze nergens.





En buiten ook niet, want daar had ik al eerder heel goed gekeken.
U zit dus te jokken tegen mij. Ja, en daarom ga ik er maar even rustig bij liggen, dan kunnen we dit samen uitpraten en dan komen we er misschien wel uit. Voordeel daarbij is natuurlijk dat nu alleen mijn achterkant maar nat regent en ik aan de voorkant droog blijf. Lekker inderdaad, die verwarming van u. Hoort die bij het Poezenloket? Speciaal voor natte bezoekers zeker, en voor haarfabrieken die het koud hebben, heh?
Ja, mijn vraag had ik al gesteld maar volgens mij had u nog geen duidelijk antwoord gegeven, wel? Of geen eerlijk antwoord dan?








Ah, het spul zit boven. Allemaal? Vanwege dat beetje gespetter buiten? Doetjes zijn het, allemaal!
Zal ik dan maar even? De trap op ja, om een kijkje te nemen in uw slaapvertrekken?
Ah, u vindt mij te brutaal dus. Mooi. En u krijgt het ook nog koud en wilt het loket gaan afsluiten. En daarmee wilt u zeggen? Natuurlijk. Ik moet ophoepelen. Dat is minder mooi.
Heeft u trouwens al nagedacht over mijn benoeming als Schrik van de Buurt? Of die al in zicht is, bedoel ik? Ja, want ik kan u namelijk mededelen dat mijn gebied zo langzamerhand de hele Katbladbuurt bevat en dat ik af en toe bij Gizmo op bezoek ga. Ja, op de rand van het balkon, maar vast en zeker zit ik binnenkort zelfs voor haar kattenluikje inderdaad, daar kunt u op rekenen. Dus dat maakt mij de perfecte kandidaat, toch? Kent u iemand anders in de Katbladbuurt die zo ver van huis gaat als ik en tevens over zo'n brutaal en pesterig karakter beschikt? U zegt dat ik nog niet in Iwan's straat werd gesignaleerd. Wel, dan deugen uw spionnen niet. Nee, ik weet niet welke straat u bedoelt maar ik ben er bijna zeker van dat ik ook daar al ben geweest, en anders zal ik daar binnenkort heus nog wel komen.
Ik begrijp dat ik nu echt weg moet hier? Nee, ik heb liever niet mijn poten tussen het raam en de vensterbank, dank u wel voor de waarschuwing. En bedankt dat ik toch wat vraagjes kon stellen, al heb ik niet de gewenste antwoorden gekregen. Tot binnenkort dan maar weer heh, mevrouw Katblad! Nee, ik kan niet wachten tot het Poezenloket weer wat vaker openstaat. Voor al mijn vragen, inderdaad. Hé! Zag ik daar niet een staart bewegen onder uw tafel! Potverdrie!

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Hij wordt groot!

mevrouw K. zei

En alsmaar brutaler!

Hans zei

De nonchalante houding van Wamy bij de laatste foto is wel heel erg veelzseggend. . . .