Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 19 januari 2011

Achterstand opgelopen

Mini:
U wilt weten of ik me kandidaat stel voor "Schrik van de Buurt"?
Wel, daar heb ik nog even bedenktijd voor nodig. U weet dat ik ziek ben geweest? Ja, dat heeft er behoorlijk bij me ingehakt en ik wil graag eerst nog even werken aan herstel van mijn psyche. Nee, wat dat betreft ben ik nog niet helemaal de oude, dat klopt. Weet u, tijdens mijn ziekte heb ik één en ander moeten laten lopen. Daarmee bedoel ik inderdaad het goed aangeven van mijn territorium en het veroveren van nieuwe stukjes gebied. Nee, dat kwam er niet van omdat ik daar geen energie genoeg voor had. Mijn ziekte, heh? Ja.
Dus ik heb een hoop in te halen, zeg maar.
Ja, die Wamy zit me behoorlijk dwars. Het is voor iedereen duidelijk dat hij misbruik heeft gemaakt van mijn ziek-zijn. Wat ik daarmee bedoel? Wel, hij is gewoon doorgegaan met zijn intimidatie-pogingen en daar kon ik dus even niet tegenop. En nu is de situatie dus zo dat hij een flinke voorsprong heeft opgebouwd ten koste van mij. U begrijpt wat ik bedoel?

Het klopt dat ik hem nu hier in uw straat in de gaten zit te houden. Ja, vandaar dat ik onder deze tafel ben gaan zitten en mij verschuil voor hem, want zo kan ik hem ongezien bespieden. En niemand heeft mij hier nog opgemerkt, behalve u dan, dus ik reken erop dat u uw mondje houdt en mij niet verraadt.
Door Wamy te bestuderen kan ik beter mijn eigen positie inschatten, en dat helpt dan weer om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen over of ik nog ga meedoen in de wedloop of niet. Voor de positie van Schrik van de Buurt, inderdaad.
Maar zoals ik al zei heb ik een flinke achterstand opgelopen en die kleine, grijze donderstraal heeft dus nu de leiding. Ja, ik twijfel enorm en heb dus nog behoorlijk wat bedenktijd nodig. Wanneer wilt u het weten? Of ik ervoor ga of er vanaf zie? Tot de lente denkt u? Wel, dan heb ik dus nog even. En wilt u dan nu doorlopen alstublieft? Ja, want als Wamy in de gaten krijgt dat ik hier zit, kan ik het nu al wel vergeten. Ja, u hoort nog van mij. Dank u voor uw medewerking, mevrouw Katblad. En voor uw begrip, heh? Ja....

2 opmerkingen:

ina zei

Eigenlijk vind ik een vrouwelijke SvdB voor de verandering wel leuk. Zet-em-op, Mini!

Annemieke zei

Ik ben ook voor Mini! En ze zit er ook mooi te po(e)seren.