Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 25 januari 2011

Wamy en zuigmonster

Boezelmans:
Ik ben een beetje van streek, dat klopt. Ja, want die mevrouw is bezig met het zuigmonster, en daar kan ik niet goed tegen. Bovendien ligt Wamy nu in het poezenloket, heh? Ja, dat heb ik gezien maar ik wil niet dat hij weet dat ik hier naast u lig. Hij heeft me nog niet gezien, toch? En u gaat mij niet verraden, heh? Nee, ik hoorde u net zeggen dat wij allemaal boven zijn, maar dat is dus niet helemaal waar want ik ben hier, bij u. Ja, fijn dat u tegen Wamy jokt en zegt dat hier niemand is, want ik heb op dit moment dus helemaal geen zin in Wamy. U belooft mij niets te vertellen tegen hem? Op uw erewoord?

Wel, als u Wamy nu wegstuurt en het Poezenloket dicht doet, ga ik mijn dutje verder afmaken. Wilt u zolang naast mij blijven zitten tot het weer veilig is? Ja, want die mevrouw die zo met het zuigmonster bezig is, vind ik dus ook niet zo leuk. Nee, ze doet geen kwaad maar ik vertrouw het zuigmonster niet.
U heeft trouwens wel over meer dingen gelogen tegen Wamy, heh? Ja, want ik weet dat Cera buiten is, en u zei van niet. En ik weet ook dat de Os daar ergens buiten loopt, want die ging weg toen de schoonmaakmevrouw kwam. Duurt het nog lang, dat schoonmaken? Kan ik hier nog even blijven liggen, denkt u?
Wel, de Boez kon nog een half uurtje blijven liggen, maar toen was het afgelopen met de rust. Ja, want het zuigmonster moest toen onder de tafel door en over het kleed heen. Gelukkig was het toen op de bovenverdieping weer vrij, want buiten regende het en de haarfabrieken moeten toch ergens heen kunnen, heh? Zodra de mevrouw weer weg was, verzamelden alle reporters zich in de keuken voor een hapje lekkers. Een staafje inderdaad. Alleen had Japekop weer zoveel stress gehad dat hij zijn lekkers direct uitbraakte, op de schone keukenvloer, de trap en ergens op de bovenverdieping. Dat laatste hebben we nog niet gecontroleerd, maar we hopen dat hij niet het schone bed uitkoos.....

Geen opmerkingen: