Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 16 januari 2011

Leuk, zo van onderen

Boez:
Hij zit daar weer hoor, mevrouw Katblad! Ja, al een tijdje eigenlijk, en hij heeft ook al een paar keer op de koepel gesprongen. Flinke bonzen inderdaad, want anders horen we het niet heh?
Gaat u nu niet naar boven? Om hem binnen te laten? Nee? U zegt dat het steeds hetzelfde gezeur is als bij het raam hier beneden? En u vindt dus dat hij om moet lopen. Gaat-ie dat doen denkt u? Ah, hij moet wel dus.




Nou, het zal mij benieuwen. Wel een gek gezicht om Japekop zo van onderen te zien. Beetje vaag, dat wel, maar ik weet dat hij het is. Ja, omdat er niemand anders zo tekeer kan gaan op die koepel als hij. Hoewel, ikzelf kan er ook wat van heh? Alleen geef ik het altijd wel eerder op dan hij.
U gaat dus echt het raam boven niet voor hem opendoen? Dan blijf ik kijken. Ja, omdat ik Japekop zo erg leuk vind.

Geen opmerkingen: