Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 19 september 2012

"Kopzorgen"

Wel, zoëven kwam de Hoofdredacteur toevallig even langs (borreltijd heh?) en vond mevrouw K. in zak en as, oftewel in een flinke mineurstemming. En dat werd er niet beter op toen de Hoofdredacteur de bek opentrok en olie op het vuur gooide. Het ging allemaal als volgt.

Hoofdredacteur:
Mevrouw K, wat krijgen we nou? Waar ik op doel? Wel, ik doel natuurlijk op het nieuwe uiterlijk van het Katblad, want naar mijn persoonlijke mening slaat het helemaal nergens op. U had het gewoon moeten laten zoals het was want er was niks mis mee. Nee, we hoeven niet zo nodig steeds te veranderen want de mensen schrikken zich een ongeluk als ze opeens heel andere kleurtjes en letters op hun scherm zien, om maar niet te spreken van die waardeloze kop. Ja, die foto bovenaan dus.
U heeft er alles aan gedaan? De haarfabrieken werkten niet mee? Stapels foto's van hen gemaakt waar u niks mee kan?
Wel, laat maar zien. Jawel, ik wil ze zien en schenkt u ondertussen maar een borreltje voor me in, dan krijg ik een wat helderdere blik. Helderder inderdaad. Wijn mag ook, ja. En neemt u er zelf in vredesnaam ook één, misschien dat u dan eindelijk eens ophoudt met dat nutteloze gesnik en gezeur.
Foto nummer 1 graag. Weg gemieterd? Gewist? Oh, nummer 4 dan. Tjongejonge...

Deze zou ik inderdaad ook afkeuren. Ja, de verdeling is niet goed heh? Nee, de Os had iets meer naar rechts moeten staan, dat snap ik zelfs.
Laat de volgende maar zien.
Was u trouwens alleen met de Os op stap? Oh, de anderen wilden dus niet mee naar de Kruidentuin.

Dit is ook niks, nee. Hoewel, best wel grappig hoor, maar te weinig kleur dus. Ja, u had ook eerder in het seizoen voor een nieuwe kop op stap moeten gaan, nu is het herfst en zijn de leukste bloemetjes weg. Of u had de oude foto gewoon moeten laten staan, dat was nog beter geweest. Volgende!

En wat is dit voor waardeloos plaatje?
Oh, vergeten te wissen dus. Doet u dat nu dan maar gelijk, heh? Nee, eerst die borrel. Waarom duurt dat eigenlijk zo lang? Ah, fles met kurk en u kunt niet alles tegelijk. Nee, niet weer gaan grienen. Ja, laat mij maar even doen.

............................................
............................................
............................................
Komt deze uit de Bourgogne? AH? Nee, ik zeg niks.

Wat mankeert er aan deze foto? Tekst was er niet op te zien? Ook niet in rood, blauw of geel? Nee, ik snap het. Ja, gaat u maar door. Kleine slokjes trouwens, heh? Doe ik ook inderdaad. Nee, mijn glas was minder vol dan het uwe. Kunnen we nu weer door?

Waarom zit deze er tussen? Zonde om te wissen? Vanwege die leuke bloemetjes?
Beste mevrouw K., u kunt toch niet alles bewaren? Hoeveel foto's heeft u nu niet al van die haarfabrieken? Duizenden, tienduizenden?
Weg ermee!
Volgende graag, en geen gejammer alstublieft!






Waarom zit deze erbij? Oh, u wilde onthouden dat de Boez er opeens bij kwam. Eindelijk wakker geworden of een aanval van onbedaarlijke werklust zeker, heh? Nee, hij is best een lief diertje, maar niemand kan ontkennen dat het een luie donder is en dat ie de kantjes er vanaf loopt, toch?
Ja ja, de volgende dan maar. We zitten ondertussen in de Hoftuin, of heb ik dat fout?






Ah, eindelijk weer een serieuze poging. Nee, ik snap dat deze te donker is. Ja, voor één keer moet ik u gelijk geven. Had u er nog meer?



Ook om te wissen zeker? Oh, liep hij net uit het beeld! Dat ik dat nou toch niet gelijk zag, heh? Ja, ik begin inderdaad nu te begrijpen dat het best moeilijk is om die haarfabrieken een beetje te sturen. Luisteren nergens naar, toch? Doen precies het tegenovergestelde van wat u van ze vraagt, niet?
De volgende dan maar weer, ja.







Heeft u er ook al een paar duizend van, niet?
Wissen die hap dus. Ja, erg grappig met die pluimen maar niet de moeite waard om te bewaren. Dat is inderdaad mijn mening. Ik denk trouwens dat het tijd is voor nog een glaasje. Ja, mijn glas is lek, dat klopt, maar ik had ook minder dan u, weet u nog?







Deze was toch best wel aardig geweest, als kop van het LKB? Te saai? Niet scherp genoeg, zegt u? Nee, ik geloof er inderdaad geen pest van. Neemt u nog maar een slokje ja, want alles beter dan dat gegrien en geklaag.

Ah, ik zie het al. Hier heeft u het opgegeven en gaat terug naar de redactie. Nee? Oh, u ging terug naar de Kruidentuin. Hoe lang was u toen al bezig? Een uurtje nog maar? Ja, het moet wel erg vermoeiend zijn geweest, alles bij elkaar. En erg frustrerend ook ja.
Weet u wat? Gaat u eerst maar even naar de keuken om een lekker hapje voor ons te maken. Ter afleiding inderdaad en omdat ik u toch echt niet op dit moment in de steek kan laten en toevallig een beetje trek heb. Nee, ik had nog geen andere plannen.
Ja, kijken we na het eten wel verder, heh? Hebt u ondertussen nog een klein slokje voor mij?

(Wordt helaas vervolgd....)

14 opmerkingen:

BiBi zei

Leuk stukje!!

Groetjes http://www.kattensterilisatie.nl/

Ma Tok zei

En ik vond die kopfoto van de topreporter Oscar juist zo mooi!

Hans zei

Ik word heel nieuwsgierig. Wie is mevrouw K en wie is de hoofdredacteur? En wie is de fotograaf?
Een gespleten persoonlijkheid (mevr. K en de fotograaf) is me wel bekend, maar een driedeling is nieuw voor me. En dan is er ook nog de redacteur van de weekendbijlagen (Katja). )
Maar het Katblad is er om raadselen in stand te houden, anders hebben katten geen raadsels meer! En het grootste raadsel: Hoe spinnen kattan? Dat zal nooit opgelost worden. Daar is een een kattenveto over! Opgesteld in een Kattedraal in Katwijk (vrij naar Godfried Bomans en Rudy Kousbroek).

Karel zei

Wat is er in naam van God te Frankrijk toch voorgevallen in dat verre duistere Bourgogne ?
Een mispoesgelopen plas boerenpino door gepoespas met een pardoes weggeslokte pinpas kan toch niet alenig de oorzaak zijn van deze vermaledijde chaotische verkleurde poesenpagina's ?

Mevrouw Katblad zei

@Bibi: dank u!
@Ina: Tja!
@Hans: U bent nog de cursusleidster vergeten. Hoe katten spinnen is trouwens niet zo erg belangrijk, als ze dat vooral maar veel doen! Wat de raadsels betreft heeft u helemaal gelijk.
@Karel: Wat dacht u van een vers gewitte redactie?

Truus zei

Heeft u last van herfstblues of zo? Wat een agressie:(. Aanval van soort dubbele schizofrenie? Maar even lekker een ommetje maken:)

de redactie zei

Op wie doelt u, mevrouw Truus?

Truus zei

Dat is me juist niet helemaal duidelijk,ik denk de hoofdredacteur:)

Mevrouw Katblad zei

Wij bieden als voltallige redactie (muv de hr uiteraard) onze excuses aan voor de agressieve tendens in het verhaal.
Het probleem is nu gelukkig weer opgelost door het vertrek van de hr. Hopelijk blijft hij een poosje weg.

Karel zei

Bij thuiskomst een geheel gewitte redactie aantreffen is nog geen legitieme reden waarde Mevrouw Katblad om het Katblad dan maar in zijn totaliteit zwart te kleuren.
Wat tante Truus zegt, gevalletje van acute schizofrenie.
Shame.

Mevrouw Katblad zei

@Karel:
U zou zomaar familie kunnen wezen van de Hoofdredacteur.

Karel zei

@@ Katbladmevrouw:
Dat niet.
Maar ik adviseer u wel een cognitieve psychosomatische kleurentherapie, voordat u weer zo onverhoeds uw haarfabriekholement en redactiekudde verlaat.

tante sjaan zei

Is een rooie lamp ook goed? voor een tientje magt mevrouw K hem afhalen.

Oma Teske zei

@ Sjaan kijk nou uit, straks hebt ze sterrebeeld stier, Mevrouw Katblad van dat blad.