Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 21 september 2012

Druivenbewaking

Oscar:
Hoezo nieuwe recordpoging Pergola-Zitten? Welnee, hoe komt u daarbij? Dan zou ik wel een andere plek uitzoeken, bijvoorbeeld daar waar een paar balken bij elkaar komen en ik wat meer ruimte en steun heb.
Nee, op dit moment zit ik hier om een heel andere reden.
U wilt weten welke? Loopt u dan even om? Ja, dan kunnen we elkaar beter in de ogen kijken en naar de mond praten, bij wijze van spreken dan.




Zei u nu niet laatst dat de druiven toch nog, ondanks gebrek aan zon en warmte afgelopen zomer, op smaak zijn gekomen? En dat ze nog lekker zijn ook?
En vertelde u ook niet dat u zich nog goed herinnert hoe een paar jaar geleden een oude mensendame met een tweewielkarretje langs kwam om uw druiven te stelen?
Jawel, u zag haar wel vaker door de straat komen met haar karretje met mandje, kromlopend, schuifelend, voor zich uit mompelend, weet u nog?
En dat een overbuurvrouw die oude dame had betrapt (en uzelf trouwens ook) bij het plukken van uw druiven! Jawel, weet u nog? Dat zij opeens niet meer stram en stijf bleek en in snel tempo haar mandje vulde met die overheerlijke druiven, en er behoorlijk snel vandoor ging toen u daar wat van zei! Ah, u weet het weer.
Wel, ik dacht: ik ga op de druiven van de redactie passen opdat ze niet weer gestolen worden.

En daarom lig ik hier, vlak boven de druiventrossen, en dus niet om mijn record Pergola-Zitten te verbeteren.
Nee, stel je voor! Iedereen kan op zijn klauwen natellen dat het in deze tijd van het jaar elk moment kan gaan storten of waaien, en met dat weer is zo'n recordpoging natuurlijk geen doen, heh? Onverantwoord inderdaad. Gladde balken, kou vatten, medelijden van voorbijgangers.... Nee, volgend voorjaar is een betere tijd, ijs en weder dienende zeg maar. Bovendien ben ik de recordhouder en heb geen haast.



Maar u denkt dus dat mijn druivenbewaking niet echt nodig is?
U heeft de rolwieldame al een tijdje niet meer gezien? Zou ze.....?
In dat geval is het inderdaad misschien beter dat ik naar beneden kom, en wellicht dat we dan nog even samen een rondje kunnen lopen, heh?
Het is al bijna tijd voor het diner, meent u? Wel, in dit geval kom ik natuurlijk direct naar beneden. Ja, ik begon inderdaad al wat last te krijgen van mijn evenwicht, dus eigenlijk komt het me wel goed uit dat we gaan eten.
Wacht u even?






......................................

11 opmerkingen:

Annemieke zei

Wij hebben een troep vogeltjes die onze druiven pikken. Vliegend buffet zeg maar.

Hans zei

Goed zo Os!

Inge zei

Zo een lief heerlijk beest he die Oscar!

Fritz zei

U moet het spek niet aan de haarfabriek binden, Mevrouw K.
Of was het nou andersom ?

annemiek zei

Ik vind de tweede foto wel mooi als kopfoto voor het LKB. Geweldige kop van Oscar!

Fritz zei

@annemiek:
Ik ben het volkomen met u eens. De tweede foto heeft ondanks de donkere dreigende ogen, iets van een kleurencompositie die een soort zachtaardige schoonheid en zachtheid van zichzelf heeft, zeg maar.
Beetje vergelijkbaar met die foto van de Boez (Nieuwe contracten aangaande enz...) maar die is wat harder door het geel van die zonnebloem.

Wendy zei

Ik zeg net tegen Fritz, Mevrouw Katblad, die tweede foto van de heilige druivenbewaking zou een goede kopfoto zijn.
Echt, ik zeg het net nog tegen Fritz. Het zijn die kleuren heh.
Die balans van schoonheid en rust.

annemiek zei

Eigenlijk zou er een expo(e)sitie moeten komen van al die prachtige foto's!

Fritz zei

@ annemiek:
Waar ?
Je kunt twee richtingen op, kunst of natuur.
Van Gallekatterys heb ik geen verstand van.
De tweede optie zou een hoekje in een bijgebouw van Naturalis kunnen zijn, misschien ?

annemiek zei

Beste meneer Fritz,
ik vind dat ze een geheel eigen expo(e)sitie ruimte verdienen in Naturalis. En volgens mij past de richting natuur het best bij haarfabrieken, gezien hun voorliefde voor grassen, bomen en allerlei soorten vliegbeesten.

Fritz zei

@ annemiek:
ja dat is waar, m.n. die vlinder- en quattekruid inspecties.
Er zijn ook mensen die menen dat foto's geen kunst is of zijn.
Iemand een lijntje naar Naturalis ?
Halen we het nog voor de verjaardag van Mevr. K. ?
Weet iemand de leeftijd ?