Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 24 december 2010

Rust in de tent

Boezelmans:
We hebben een gast gehad. Ja, aardig mens maar ik moest wel erg aan haar wennen en was een beetje uit mijn doen.
Wel, ze nam het logeerbed in beslag, en dat veroorzaakte wat verwarring, heh? En verder zat ze 's avonds op deze bank naar het lichtkastje te kijken, en dat was ook erg eh...... anders, zeg maar. Ja, het is wel zo dat ik graag bij haar ging liggen. Zoals ik nu bij jou doe dus, heh? Naast haar op de bank dus. Ja, dat vond ik leuk en zij geloof ik ook wel want ze heeft me best wel veel geaaid en dat doe je niet als je dat niet plezierig vindt, dacht ik zo.

Nee, ik was zo van slag dat ik vergat om bij mevrouw Katblad onder het dekbed te kruipen. Ik sliep dus liever beneden, hier op de bank ja. Vond ze niet zo leuk nee, mevrouw Katblad dus. Maar het was te vol naar mijn zin, daarboven. En te onrustig ook. Ja, mevrouw Troy ging van het ene bed naar het andere, alsof ze maar moeilijk kon kiezen. Ze is een paar keer midden in de nacht bovenop het gastmens gaan liggen, maar die vond dat niet zo geslaagd. Dus dan werd mevrouw Troy van het bed geknikkerd en ging ze naar mevrouw Katblad. Ja, ook bovenop liggen. Nee, die vond dat ook niet zo leuk. Vandaar dat ik maar naar beneden ging, voor mijn rust dus heh? Ja, om op de bank te slapen, net zoals nu inderdaad.

Nu is alles weer bij het oude. Rust in de tent ja. En erg vredig zo met die kaarsjes en niet al te veel lichten aan. Ja, gast was best leuk maar nu is het weer gewoon en dat is nog leuker eigenlijk.









Zijn we nou klaar met dit interview? Ja, ik vind het zo wel genoeg, en bovendien moet u hier weer komen zitten om me te aaien. Jawel, u heeft mijn vacht in de war gemaakt en moet dat nu weer in orde maken. Dat de mensen niet denken dat ik zo'n slordig haarkleedje heb, heh? Ja, straks kom ik weer bij u onder het dekbed. Ga ik weer voor kruikje spelen ja. Moet u wel stil liggen heh? Maar eerst aaien op de bank. Ja, want dat was nog niet klaar, wel? Nou dan!

Geen opmerkingen: