Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 4 december 2010

Op krachten komen...

Japekoppie:
Die jonge jongens doen maar, maar mij niet gezien. Nee, ik heb net een klein rondje gelopen doch er valt niks te ruiken en markeren heeft geen enkele zin als er zo'n laag van dat koude spul overal overheen ligt, en daarom laat ik het daarbij voor vandaag. Ik ben nu eenmaal Verkenner A en iedereen kan op zijn tenen natellen dat er momenteel niets te snuffelen en niets te verkennen valt, dus blijf ik verder binnen en ga ervoor zorgen dat ik straks weer helemaal op krachten ben als dat spul is verdwenen en er weer zat werk aan de winkel is. Ja, want als dat witte goedje straks weg is, moet je eens opletten wat er allemaal onder vandaan komt. Wel, bijvoorbeeld lege verpakkingen, resten uit stukgescheurde vuilniszakken, touwtjes, elastieken en weet ik veel wat nog meer allemaal. En omdat ik het niet allemaal weet, moet dat uitgebreid geïnspecteerd worden als het tevoorschijn is gekomen, maar dat snapt u natuurlijk ook wel. En dat behoort dus tot één van mijn belangrijkste taken, dat klopt.
Ja, verder zit ik hier prima en kan ik uitstekend bijhouden welke idioten allemaal in die natte bende rondlopen. Nee, dat zijn er niet veel, maar ik heb Kaija al een paar keer gezien, Wamy ook inderdaad en die Oscar is helemaal van de ratten besnuffeld want die loopt alsmaar voorbij. Tenminste, als hij niet bij hem thuis of hier bij de kachel ligt dus, heh?
U ging zo boodschappen doen? Niet naar de markt? Hoe moet dat dan met mijn harinkje?

Geen opmerkingen: